Suche

Bosch Diesel s.r.o. v Jihlavě podporuje dívky v zájmu o technická povolání

„Girls‘ Day“ – skvělá možnost pro dívky poznat svět techniky

  • „Girls‘ Day“ pořádaný 10. června 2019 umožnil dívkám nahlédnout do světa techniky.
  • Pozvání na atraktivní akci ve firmě Bosch v Jihlavě využilo 20 dívek.
  • Dívky se zajímaly o možnost technických povolání ve firmě Bosch a projevily živý zájem o techniku.

Jihlava – Firma Bosch Diesel s.r.o. pořádala 10. června 2019 tradiční „Girls‘ Day – Dívčí den“, na který přišlo celkem 20 dívek se zájmem o techniku. Jednalo se o dcery zaměstnanců firmy Bosch navštěvující v letošním školním roce pátou až sedmou třídu základní školy. Cílem každoročně pořádané akce je umožnit děvčatům nahlédnout do světa techniky a probudit v nich zájem o technické obory.

„Abychom do budoucna zvýšili v technických oborech počet žen, pořádáme každoročně motivační akci „Girls‘ Day“. Chceme tak v dívkách podpořit zájem o techniku a technická povolání. Děvčata by sama měla objevit vše, co se skrývá pod pojmem technika, a přitom formou hry zjistit, že technika může být i zábavná,“ řekl Ralph Carle, obchodní ředitel firmy Bosch Diesel s.r.o.

Možnost objevit široký svět techniky

Pro dívky byl ve školicím středisku nachystán pestrý program, během kterého mohly osobně poznat technické a pracovní prostředí firmy Bosch v Jihlavě. Vedle informací o firmě Bosch a samotném závodě stála v centru zájmu děvčat i možnost vyzkoušet si práci s technickou stavebnicí Merkur.

Rozděleny do týmů, obdržely dívky úkol postavit z technické stavebnice Merkur podvozek vozidla a k němu vlastní nástavbu. Na základě osobní zkušenosti a získaných vědomostí během práce se stavebnicí Merkur si dívky vytvořily vztah k reálné technice. V soutěži o nejlepší model z Merkuru zvítězil tým ve složení Kristýna Musilová, Ivana Ryčková, Lucie Jelínková, Nathalie Svorada a Natálie Dörrerová.

Vedle soutěže s technickou stavebnicí Merkur mohly dívky soutěžit i o titul „Technikgirl“. V závěrečném testu měla děvčata prokázat nabyté vědomosti nejen o firmě Bosch, ale například i poznávat různé druhy nářadí. Anežka Zajíčková odpověděla správně všechny odpovědi a získala titul „Technikgirl 2019“.

Po společném obědě mohly dívky navštívit výrobu a podívat se např. i na pracoviště svých rodičů. Na závěr akce pokládala děvčata řadu dotazů a získala zajímavé informace o možnostech podpory žen u firmy Bosch. Ukončení letošního „Girls‘ Day“ bylo ve znamení pozitivní zpětné vazby od jednotlivých účastnic.

„Jsem přesvědčen, že se nám podařilo řadu přítomných dívek nadchnout pro Bosch a technická povolání. Doufám, že tak za několik let získáme více uchazeček o zaměstnání ve firmě Bosch,“ zhodnotil na závěr akce vedoucí personálního oddělení Pavel Krsička.

Závod Jihlava

Ve firmě Bosch Diesel s.r.o. pracuje na 4 500 zaměstnanců, vyrábějí se zde vysokotlaká čerpadla pro dieselové motory, tlakové zásobníky a regulační ventily tlaku pro systém common rail. V roce 2011 získala firma prestižní ocenění „Národní cena kvality ČR-Excelentní firma“, v roce 2013 ocenění za prorodinně orientovanou personální politiku firmy „Audit rodina & zaměstnání“, udělované Ministerstvem práce a sociálních věcí České republiky. V prosinci 2018 se firmě opakovaně podařilo získat v renomované soutěži nejlepších českých exportérů „Exportér roku 2018“ první místo v kategorii „Exportér roku Kraje Vysočina s největším objemem exportu za rok 2017“.

Kontakt pro novináře:

Mojmír Kolář
Tel.: +420 56758-5601
E-mail: Mojmir.Kolar@cz.bosch.com

Tags: Girls' Day, Jihlava, Technikgirl

Bosch v České republice se skládá ze šesti legálních entit a v roce 2018 zaměstnával 8 674 pracovníků. Konsolidovaný prodej v roce 2018 dosáhl 22 miliard korun (849 milionů eur) a celkový prodej v České republice (tj. včetně dodávek dalším společnostem Bosch) dosáhl částky 53 miliard korun (2,067 miliardy eur). Bosch je v zemi zastoupen všemi svými čtyřmi obchodními oblastmi: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Společnost působí v České republice v 8 lokalitách, z nichž 5 jsou výrobní závody.

Více informací na www.bosch.cz, www.bosch-press.cz.

Bosch Group je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává na 410 000 lidí (k 31. 12. 2018). Prodej firmy za rok 2018 dosáhl hodnoty 78,5 miliardy eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem Bosch Group je přinášet inovace pro propojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 460 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Základem pro budoucí růst firmy je její inovační síla. Bosch zaměstnává 68 700 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 130 lokalitách po celém světě.

Více informací na www.bosch.com, iot.bosch.com, twitter.com/BoschPresse.

Stále hledáte něco?