Suche

EICMA 2018: Obchodní oblast Bosch Two-Wheeler & Powersports nadále nabírá na otáčkách

  • Bosch Two-Wheeler & Powersports si dál drží růstový kurz: v roce 2018 by měl prodej oproti loňskému roku vzrůst o více než 20 procent.
  • Dr. Dirk Hoheisel: „Pro získání vedoucího postavení na trhu Bosch důsledně žene dopředu vývoj technologií pro motocykly a vozidla powersports.“
  • Bosch předvádí, jak si asistenční systémy na bázi radaru nacházejí cestu z auta na motorku.
  • Řízení bez nehod: Bosch přichází s komplexním třístupňovým bezpečnostním konceptem.
  • Další informace o řešeních Bosch pro motocykly naleznete zde.

Milán, Itálie – Obchodní oblast Bosch Two-Wheeler & Powersports nadále nabírá na otáčkách. Předpokládá se, že prodej v této oblasti za rok 2018 vzroste oproti minulému roku až o 20 procent. Podle odhadů společnosti Bosch tak prodeje obchodní oblasti porostou dvakrát rychleji než samotný trh, čímž se budou blížit k cíli prodeje jedné miliardy eur v roce 2020, generované asistenčními a pohonnými systémy a systémy elektrifikace a konektivity. Nejdůležitějším trhem v této oblasti je pro Bosch Indie, kde společnost nabízí pohonná a bezpečnostní řešení pro motocykly, specifická pro daný trh. Bosch navíc dále investuje do stále rostoucího trhu. Předpokládá se, že celosvětová poptávka po dvoukolých vozidlech bude mezi lety 2017 až 2022 ročně vzrůstat o více než 4 procenta a do roku 2022 by měla dosáhnout počtu 122 milionů motocyklů (zdroj: Freedonia). Kromě Indie a Číny patří k celosvětově nejrelevantnějším trhům jihovýchodní Asie. Z tohoto důvodu tam společnost Bosch založila vlastní tým, aby mohla ještě lépe plnit požadavky místního trhu. „Bosch pokračuje ve svých investicích do technologií pro motocykly a vozidla powersports, čímž chce dosáhout vedoucího postavení na trhu,“ říká Dr. Dirk Hoheisel, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH.

Bez nehod, bez stresu a bez emisí: To je vize Bosch pro mobilitu budoucnosti, ve které hrají i motocykly svou důležitou roli. Mimořádný význam má pro Bosch téma bezpečnosti. Faktem i nadále zůstává, že motorkáři patří k nejohroženějším účastníkům dopravního provozu. Riziko usmrcení při dopravní nehodě je u nich až 20krát vyšší než u řidičů osobních automobilů. Bosch proto vsází na trojstupňový bezpečnostní koncept:

• Stupeň 1: Stabilizace motocyklu při brždění a zrychlování.

• Stupeň 2: Inovativní senzorika umožňuje zachycení okolí vozidla a tedy i důležité asistenční a bezpečnostní funkce.

• Stupeň 3: Bezdrátové propojení motocyklu s jeho okolím.

Bosch učí motocykly vidět a cítit

S asistenčními systémy, jako je ABS a kontrola stability MSC, Bosch výrazně zvyšuje bezpečnost jízdy na dvou kolech. Podle poznatků z výzkumu nehod Bosch by se dalo jen pomocí samotného MSC zabránit přibližně jedné třetině dopravních nehod motocyklů. A nyní jde Bosch ještě o krok dál s novým bezpečnostním balíčkem pro jednostopá motorová vozidla, který tvoří adaptivní regulace vzdálenosti a rychlosti, výstraha před kolizí a asistent pro mrtvý úhel. Podle odhadů Bosch z výzkumu nehod by mohly tyto asistenční systémy na bázi radaru zabránit každé sedmé dopravní nehodě motocyklu. Elektroničtí pomocníci jsou stále pozornější a v krizové situaci reagují rychleji než člověk. Technický základ, který se za tím skrývá, obsahuje kombinaci radarového senzoru, brzdného systému, řízení motoru a rozhraní mezi řidičem a vozidlem (HMI = Human Machine Interface). Radar jako „smyslový orgán“ motocyklu umožňuje nové asistenční a bezpečnostní funkce pro motocykly a poskytuje přesný obrázek okolí vozidla. Asistenční funkce se tak už nestarají pouze o bezpečnost, ale zajišťují také větší radost z jízdy a pohodlí, protože usnadňují práci řidiči. „Motorka budoucnosti musí být schopná vidět a cítit,“ říká Geoff Liersch, vedoucí obchodní oblasti Bosch Two-Wheeler & Powersports.

Větší bezpečnost, více radosti z jízdy

Samotné asistenční systémy ale nestačí ke zvýšení bezpečnosti jízdy na motorce. Vizí Bosch je vůbec nedopustit, aby došlo ke vzniku dopravní nehody. Podle odhadů z výzkumu nehod Bosch by se dalo pomocí komunikace mezi motorkou a autem zabránit téměř jedné třetině dopravních nehod motocyklů. Vozidla v okruhu několika set metrů si při tom až desetkrát za sekundu vyměňují informace o typu vozidla, rychlosti, poloze a směru jízdy. To znamená dávno před tím, než se motorka dostane do zorného pole řidičů automobilů a vlastních senzorů vozidla, už tito řidiči díky technologii vědí, že se blíží motorka. To umožňuje lepší, předvídatelnou jízdu. „Chceme dosáhnout toho, aby byla jízda na motorce bezpečnější, aniž by tím byla ohrožena radost z jízdy,“ říká dále Geoff Liersch. Pokud ani přesto nebude možné nehodě zabránit, vyšle systém eCall tísňové volání, aby bylo možné se co nejrychleji postarat o zraněné.

Elektromobilita pro město budoucnosti

Vedle bezpečnosti představuje další velkou výzvu pro motocyklový trh urbanizace. Již dnes žije 55 procent světové populace ve městech. Podle prognóz OSN by to v roce 2050 mělo být již 70 procent. S rostoucí populací se zhušťuje doprava a vyvstávají tak také problémy jako dopravní zácpy, hluková zátěž a emise. Speciálně pro městskou mobilitu proto Bosch vyvinul vzájemně sladěný 48voltový systém tvořený motorem, řídicí jednotkou, baterií, nabíječkou a displejem. Přináší tak efektivní mobilitu do města. Systém pro dvě, tři nebo čtyři kola je použitelný pro všechny třídy vozidel v rozsahu od 0,25 do 20 kilowattů. Navíc související aplikace zobrazuje údaje o vozidle, jako například stav nabití, umožňuje komunikaci mezi vozidlem a řidičem a také přístup k sociálním sítím. Lehké elektromobily hrají navíc stále větší roli při dodávkách zboží, aby bylo v městském prostředí dodáno rychle a flexibilně. Bosch pohání svým 48voltovým pohonným systémem tříkolku Cargo od Ligier. Kurýři tak dodávají dopisy a balíčky na „poslední míli“ až do cíle.

Kontakt pro novináře:
Inga Ehret
Tel.: +49 711 811-16476
E-mail: Inga.Ehret@de.bosch.com

Mobility Solutions je největší obchodní oblastí Bosch Group. V roce 2017 dosáhl její prodej částky 47,4 miliardy eur, což odpovídá podílu 61 % na celkovém prodeji skupiny. Díky tomu je Bosch Group jedním z největších dodavatelů automobilového průmyslu. Mobility Solutions sleduje vizi mobility, která je bez nehod, bez emisí a bez stresu, a spojuje odborné znalosti skupiny v oblastech automatizace, elektrifikace a konektivity. Pro zákazníky jsou tak výsledkem integrovaná řešení mobility. Mezi hlavní obchodní oblasti patří: vstřikovací technika a vedlejší agregáty pro spalovací motory, rozmanitá řešení pro elektrifikaci pohonu, bezpečnostní systémy pro automobily, asistenční systémy a funkce pro automatizované řízení, technika pro uživatelsky přívětivé informační a zábavní systémy a komunikaci přesahující rámec vozidla, servisní koncepty, jakož i technika a služby pro obchod s motorovými vozidly. Bosch přinesl důležité inovace v automobilové technice, například elektronické řízení motoru, stabilizační systém ESP nebo systém přímého vstřikování nafty common rail.

Bosch Group je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává na 402 000 lidí (k 31. 12. 2017). Prodej firmy za rok 2017 dosáhl hodnoty 78,1 miliardy eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem Bosch Group je přinášet inovace pro propojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“.

Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 440 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Základem pro budoucí růst firmy je její inovační síla. Bosch zaměstnává 64 500 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 125 lokalitách po celém světě.

Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.cz, twitter.com/BoschPresse.

Stále hledáte něco?