Suche

Tisková informace #Automatizovaná mobilita
Sdílet tiskovou informaci

Řešení Bosch pro městskou mobilitu

  • Od sdílení k parkování: řešení pro mobilitu bez stresu
  • Od ABS po robotické taxi: řešení pro mobilitu bez nehod
  • Od syntetických paliv k e-skútrům: řešení pro mobilitu bez emisí
Pavel Roman

Pavel Roman >

X

Řešení pro mobilitu bez stresu

COUP: Bosch již nabízí služby mobility pro velká města. Služba COUP pro sdílení e-skútrů je jedním z příkladů. Po debutu v Berlíně se nyní přidala i Paříž. Bosch umístil do ulic na 1 600 skútrů, a další jsou na cestě.

Automotive Cloud Suite: V příštím roce spustí Bosch svůj Automotive Cloud Suite, což je softwarová platforma, která tvoří ústřední bod propojené mobility, umožňuje řidičům přístup k on-line parkování i k jejich chytrým domácnostem během cestování.

Intermodální: V červenci 2017 Bosch zahájí zkušební provoz asistenta mobility, který za bezproblémového využití propojenosti stávajících služeb mobility najde nejrychlejší cestu skrze město na základě dat v reálném čase. Díky nové aplikaci se tak dojíždějící dostanou do cíle efektivněji, města budou lépe řešit objem dopravy a poskytovatelé mobility zlepší využití veřejné dopravy.

Propojené parkování: Projekty Bosch postupně pomáhají vyhnout se stresu při vyhledávání parkovacích míst. V současné době toto hledání tvoří jednu třetinu městského provozu. Ať už se jedná o komunitní parkování, správu aktivních parkovacích míst nebo automatizované parkování - řešení Bosch pro propojené a automatizované parkoviště šetří čas a pohonné hmoty a také nervy lidí.

HD mapa: Ještě před koncem tohoto desetiletí se společnosti Bosch podaří vytvořit digitální mapu s vysokým rozlišením, která také obsahuje údaje z radarových senzorů. Bosch na tom pracuje společně s nizozemskou společností TomTom, stejně jako s čínskými poskytovateli AutoNavi, Baidu a NavInfo.

Propojená logistika: V následujících letech bude Bosch také propojovat a automatizovat nákladní dopravu. Společnost v současné době vyvíjí nové logistické služby – například integrované mikromechanické senzory monitorující nákladní dopravu. Cílem je snížit náklady, zlepšit logistickou účinnost a odlehčit infrastruktuře.

Propojené automobily: V dalším desetiletí půjde konektivita ruku v ruce s přeměnou samotného auta. Vedle domácností a pracovišť se auta stanou třetím životním prostorem. V budoucnu bude například při nakupování online nebo rezervaci e-kola zpoza volantu zapotřebí pouze jednoduchých gest, jak představuje i propojený předváděcí vůz Bosch.

Řešení pro mobilitu bez nehod

ABS a ESP: Elektroničtí strážní andělé ABS a ESP jsou úspěšnými průkopníky firmy Bosch. Za různých okolností již zachránily miliony lidí před kolizí tím, že automaticky převzaly na zlomek sekundy kontrolu nad brzděním nebo řízením.

ABS pro e-kolo: Nyní se stane jízda na pedelci ještě bezpečnější. Bosch zahajuje výrobu antiblokovacího brzdového systému elektrických jízdních kol. Tento nový element zabraňuje zablokování předního kola a zvedání zadního kola. Tímto způsobem může být snížena brzdná dráha a minimalizováno riziko pádu přes řídítka či pádu z kola.

ABS pro motocykly: Bosch ABS10 pro motocykly je malý a lehký. Ve srovnání s ABS 9 se inženýrům z Bosche podařilo snížit hmotnost antiblokovacího systému o zhruba 30 procent a velikost o zhruba 45 procent. Kromě optimalizace velikosti a hmotnosti se zaměřili na snížení nákladů. Výsledkem je, že systém je nyní také vhodný pro použití v malých motocyklech objemem do 250 ccm – jde o segment, který je cenově dostupný a populární na rozvíjejících se trzích.

Ovládání stability motocyklů MSC: Ovládání stability motocyklu MSC je typ ESP pro motocykly. Monitorováním parametrů jednostopých vozidel jako je úhel sklonu, může systém okamžitě upravit své elektronické brzdění a akcelerační zásahy podle stávajícího stavu jízdy. Tímto způsobem může systém Bosch zabránit tomu, aby se motocykl příliš nakláněl nebo sám srovnal při brzdění v zákrutách, což je moment, kde dochází k většině nehod motocyklů.

Digitální štít: Zaměstnanci Bosch zabývající se výzkumem nehod odhadují, že komunikace motocykl-automobil by mohla zabránit téměř každé třetí nehodě motocyklu. Až desetkrát za sekundu si vozidla v okruhu několika set metrů vyměňují informace o typu vozidla, rychlosti, poloze a směru jízdy. Jinými slovy, dlouho předtím, než se motocykl objeví, varuje tato technologie řidiče a senzory v jejich vozidlech, že se blíží motocykl. To jim umožňuje řídit lépe a více defenzivně.

Asistenční systémy řidiče: Tito neviditelní spoluřidiči pomáhají řidičům v monotónních nebo náročných dopravních situacích. Monitorují okolí vozidla pomocí radarových, video a ultrazvukových senzorů. Pomáhají řídit a brzdit auto při parkování, změně jízdních pruhů nebo při sezení v zácpě. Pomocné systémy řidiče mohou zabránit nehodám a jsou předchůdci automatizovaného řízení.

Automatizované řízení: Před začátkem dalšího desetiletí chce společnost Bosch ve spolupráci s firmou Daimler umožnit plně automatizované řízení ve městech (SAE úroveň 4) a mobilitu bez řidiče (SAE úroveň 5). Jejich cíle zahrnují vývoj a zahájení výroby autonomního pohonného systému pro robotické taxíky.

eCall pro motocykly:Na základě inteligentních algoritmů srážky, zjistí systém eCall účast motocyklisty na nehodě, automaticky přenese tísňové volání a informuje tísňové služby o typu vozidla i jeho poloze.

Řešení na cestě k mobilitě s nulovými emisemi

RDE: V letošním roce se objeví první certifikace dieselových modelů, které vyhovují normám Euro 6 pro emise v reálných podmínkách jízdy, neboli RDE. Bosch v současné době realizuje se svými zákazníky přibližně 300 RDE projektů. Společnost chce podpořit výrobce automobilů v jejich úsilí ještě více snížit emise způsobené oxidy dusíku z dieselových vozidel. Na zkušebních jízdách ve městech společnost Bosch již ukázala, že je to možné.

Filtry pevných částic: Bosch v Evropě již nebude provádět inženýrské práce na zážehových motorech, které nejsou vybaveny filtrem pevných částic. Od zavedení filtru neměl diesel s částicemi potíže a cílem je dosáhnout stejného výsledku také u benzínových motorů.

48voltová technologie: 48voltová palubní síť je vhodná pro vstupní hybridní pohony. Zde je Bosch opět dodavatelem systémů od elektromotoru až po baterii. Společnosti se s touto technologií daří. Pouze v Číně získal Bosch v roce 2016 pět významných objednávek pro svou 48voltovou bateriovou technologii.

Lehká elektrická mobilita: Všechny elektrické 48voltové systémy hnacího ústrojí budou součástí velmi malých a lehkých nových vozů pro osobní městskou mobilitu. Bosch také vybavuje tyto vozidla, ať už se jedná o jednostopé E-Schwalbe nebo o jednostopé e.Go.

E-náprava: Aby se mohly vyrábět větší vozy schopné elektrického pohonu, pracuje Bosch na vývoji vysokonapěťových systémů. Jedním z příkladů je elektrická náprava - motor, elektronika a převodovka integrovaná do jednoho krytu. Je vysoce efektivní a jednoduchá pro standardizaci.

Poslední metry: Elektromobilita od firmy Bosch je již přítomna v městské dopravě v Německu. Bosch dodává hnací ústrojí pro skútry „Streetscooters“ německé pošty. Jedná se o největší evropskou flotilu elektrických vozidel.

Syntetická paliva: Samotný spalovací motor se může stát alternativním pohonem, pokud poběží na syntetickém palivu vyrobeném z obnovitelné energie, což by z něj dělalo řešení šetřící přírodní zdroje, které je navíc CO2 neutrální. K mobilitě bez emisí vede mnoho cest a společnost Bosch je všechny prozkoumává.

Kontakt pro novináře:

Inga Ehret

Tel.: +49 711 811-16476

Mobility je největší obchodní oblastí Bosch Group. V roce 2022 vygenerovala 60 % provozního obratu ve výši 52,6 miliard eur. Díky tomu je Bosch Group jedním z největších dodavatelů automobilového průmyslu. Mobility sleduje vizi mobility, která je bez nehod, bez emisí a bez stresu, a spojuje odborné znalosti skupiny v oblastech automatizace, elektrifikace a konektivity. Pro zákazníky jsou tak výsledkem integrovaná řešení mobility. Mezi hlavní obchodní oblasti patří: Vstřikovací technika a vedlejší agregáty pro spalovací motory, rozmanitá řešení pro elektrifikaci pohonu, bezpečnostní systémy pro automobily, asistenční systémy a funkce pro automatizované řízení, technika pro uživatelsky přívětivé informační a zábavní systémy a komunikaci přesahující rámec vozidla, servisní koncepty, jakož i technika a služby pro obchod s motorovými vozidly. Bosch přinesl důležité inovace v automobilové technice, například elektronické řízení motoru, stabilizační systém ESP nebo systém přímého vstřikování nafty common rail.

Bosch Group je předním mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává zhruba 421 000 zaměstnanců (stav k 31. 12. 2022). Obrat firmy za rok 2022 dosáhl podle předběžných výsledků hodnoty 88,2 miliard eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem skupiny Bosch je usnadnit propojený život pomocí produktů a řešení, které buď obsahují umělou inteligenci (AI), nebo byly vyvinuty či vyrobeny s její pomocí. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 470 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Bosch Group se svými více než 400 pobočkami po celém světě je od roku 2020 uhlíkově neutrální (Scope 1 a 2). V rámci toho byly v roce 2022 kompenzovány zbytkové emise ve výši 0,7 milionu tun CO₂ pomocí uhlíkových kreditů. Scope 1, 2, 3 je vykazováno podle GHG protokolu. Bosch zaměstnává 85 500 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 136 lokalitách po celém světě a zhruba 44 000 softwarových inženýrů.

Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.cz, twitter.com/BoschPress.

Bosch Group je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává na 394 500 lidí (k 31. 12. 2020). Obrat firmy za rok 2020 dosáhl podle předběžných výsledků hodnoty 71,6 miliardy eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem Bosch Group je přinášet inovace pro propojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 440 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Základem pro budoucí růst firmy je její inovační síla. Bosch zaměstnává 73 000 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 126 lokalitách po celém světě a zhruba 30 000 softwarových inženýrů.

Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, press.bosch.cz, twitter.com/BoschPresse.

Stále hledáte něco?