Stuttgart/Hannover – Ochrana klimatu, tlak na náklady, nedostatek řidičů – globální dopravní a logistický průmysl čelí velkým výzvám a Bosch nabízí řešení. Na cestě ke klimaticky neutrální nákladní dopravě společnost nadále rozšiřuje své portfolio pohonů. Kromě nafty, která bude v užitkových vozidlech ještě dlouho nepostradatelná, nabízí Bosch také elektrické pohony s bateriemi a palivovými články. Další možností, zejména u těžkých stavebních a zemědělských strojů, je vodíkový motor, kterým společnost Bosch zaplňuje mezeru v alternativních pohonech. „V duchu ochrany klimatu bude nákladní doprava rozmanitější než dříve. Očekáváme, že alternativní pohony v průběhu desetiletí podpoří růst našeho podnikání,“ řekl Dr. Markus Heyn, člen představenstva společnosti Bosch a ředitel divize Mobility Solutions, na letošním veletrhu IAA Transportation v Hannoveru. Ve světě, který se vyznačuje nejistotou, vzrostl prodej společnosti Bosch v oblasti mobility v letošním roce po zohlednění vlivu směnných kurzů o šest procent. Každé čtvrté euro pochází z technologie pro nákladní vozy do 40 tun. Kromě pohonů jsou pilíři podnikání společnosti Bosch v oblasti užitkových vozidel také asistence řidiče a konektivita.
Panely s odborníky společnosti Bosch na konferenci IAA:
- Úterý 20. září, 14:15 - 15:15 na Průmyslovém fóru (Industry Forum): Přednáška „Jak zvládnout provozní problémy komerčních flotil elektromobilů různých značek“ od Michaela Köhlera, Senior Vice President oblasti bateriových pohonů Bosch
- Úterý 20. září, 17:30 - 17:45 na hlavním pódiu (Main Stage): Přednáška „Řešení pohonných jednotek pro dopravu budoucnosti“ od Jürgena Häussera, Vice President Product Management Commercial Vehicle & Off-Road společnosti Bosch
- Středa 21. září; 17:00 - 19:00 na stánku Cummins (hala č. 20, stánek A12): „Otevřený dialog o vodíkovém motoru“ s Dr. Andreasem Kufferathem, Engineering System Diesel Powertrain společnosti Bosch
- Čtvrtek 22. září, 11:30 - 12:00 na hlavním pódiu (Main Stage): Prezentace „Global Digitization in Logistics” Marielly Minutolo, Executive VP, Progressive Mobility Players
Sledujte nejzajímavější události z Bosch IAA 2022 na www.bosch-iaa.de a na Twitteru: @BoschPresse, #BoschIAA
Kontakt pro novináře:
Pavel Roman
Tel.: +420 261 300 595
Email:pavel.roman@cz.bosch.cz
Mobility je největší obchodní oblastí Bosch Group. V roce 2022 vygenerovala 60 % provozního obratu ve výši 52,6 miliard eur. Díky tomu je Bosch Group jedním z největších dodavatelů automobilového průmyslu. Mobility sleduje vizi mobility, která je bez nehod, bez emisí a bez stresu, a spojuje odborné znalosti skupiny v oblastech automatizace, elektrifikace a konektivity. Pro zákazníky jsou tak výsledkem integrovaná řešení mobility. Mezi hlavní obchodní oblasti patří: Vstřikovací technika a vedlejší agregáty pro spalovací motory, rozmanitá řešení pro elektrifikaci pohonu, bezpečnostní systémy pro automobily, asistenční systémy a funkce pro automatizované řízení, technika pro uživatelsky přívětivé informační a zábavní systémy a komunikaci přesahující rámec vozidla, servisní koncepty, jakož i technika a služby pro obchod s motorovými vozidly. Bosch přinesl důležité inovace v automobilové technice, například elektronické řízení motoru, stabilizační systém ESP nebo systém přímého vstřikování nafty common rail.
Bosch Group je předním mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává zhruba 421 000 zaměstnanců (stav k 31. 12. 2022). Obrat firmy za rok 2022 dosáhl podle předběžných výsledků hodnoty 88,2 miliard eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem skupiny Bosch je usnadnit propojený život pomocí produktů a řešení, které buď obsahují umělou inteligenci (AI), nebo byly vyvinuty či vyrobeny s její pomocí. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 470 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Bosch Group se svými více než 400 pobočkami po celém světě je od roku 2020 uhlíkově neutrální (Scope 1 a 2). V rámci toho byly v roce 2022 kompenzovány zbytkové emise ve výši 0,7 milionu tun CO₂ pomocí uhlíkových kreditů. Scope 1, 2, 3 je vykazováno podle GHG protokolu. Bosch zaměstnává 85 500 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 136 lokalitách po celém světě a zhruba 44 000 softwarových inženýrů.
Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.cz, twitter.com/BoschPress.