Suche

Tisková informace #Powertrain systems

Bosch, Shell a Volkswagen vyvíjí obnovitelný benzín s o 20 % nižšími emisemi CO2

Prodej benzínu Blue Gasoline se v průběhu roku plánuje i na běžných čerpacích stanicích

  • Benzín Blue Gasoline obsahuje až 33 procent obnovitelných složek.
  • Shell kompenzuje zbývající emise CO2 certifikovanými kompenzačními opatřeními.
  • Palivo splňuje normu EN 228/E10 a lze ho používat ve všech benzinových motorech.
  • Společnost Bosch nahrazuje na podnikových čerpacích stanicích běžný benzín benzínem Blue Gasoline.
Pavel Roman

Pavel Roman >

X

Stuttgart, Německo – Nabídka obnovitelných paliv se sníženým obsahem CO2 roste. Po R33 Blue Diesel nyní společnosti Bosch, Shell a Volkswagen přichází také s benzínem se sníženým obsahem CO2. Palivo, které se nazývá Blue Gasoline, je složeno až z 33 % z obnovitelných složek a zajišťuje tak snížení emisí CO2 nejméně o 20 % na kilometr jízdy od zdroje na kolo. Jen s flotilou 1 000 vozidel VW Golf VIII 1.5 TSI lze za předpokladu 10 000 ročně najetých kilometrů ušetřit více než 230 tun CO2 ročně. Společnost Shell rovněž kompenzuje zbývající emise CO2 z používání Blue Gasoline prostřednictvím certifikovaných kompenzačních opatření. V plánu je během roku zavést palivo na běžných čerpacích stanicích v Německu.

Na cestě k mobilitě šetrné ke klimatu nesmíme nechat žádné technické možnosti nevyužité, elektromobilitou počínaje a obnovitelnými palivy konče. Každá úspora CO2 nám pomůže dosáhnout našich klimatických cílů.

Dr. Uwe Gackstatter, ředitel divize Powertrain společnosti Bosch

„Na cestě k mobilitě šetrné ke klimatu nesmíme nechat žádné technické možnosti nevyužité, elektromobilitou počínaje a obnovitelnými palivy konče. Každá úspora CO2 nám pomůže dosáhnout našich klimatických cílů,“ říká Dr. Uwe Gackstatter, ředitel divize Powertrain společnosti Bosch. „Jsme rádi, že můžeme představit ekvivalent R33 Blue Diesel, učinit tak velký krok vpřed, pokud jde o udržitelnost benzinových motorů,“ říká Felix Balthasar, vedoucí oddělení Speciálních paliv ve společnosti Shell.
Sebastian Willmann, vedoucí vývoje spalovacích motorů ve společnosti Volkswagen, říká: „Blue Gasoline je dalším stavebním kamenem účinného snižování emisí CO2 ve vozovém parku. Díky vysoké skladovací stabilitě je Blue Gasoline obzvláště vhodný pro použití v hybridních vozidlech. V budoucnu, s rozšířením nabíjecí infrastruktury a větších baterií, budou tyto vozy převážně elektrické, což umožní, aby palivo zůstalo v nádrži delší dobu.“

Nejvyšší standardy kvality a udržitelnosti paliva

Palivo Blue Gasoline splňuje normu EN 228/E10 a dokonce jí v základních parametrech jako je stabilita skladování a frakčním chování překračuje. Vysoce kvalitní aditiva rovněž zajišťují vysokou úroveň čistoty motoru a ochrany proti korozi. To znamená, že toto palivo lze nejen distribuovat prostřednictvím stávající sítě čerpacích stanic, ale také používat ve všech nových i stávajících vozidlech, která jsou schválena pro provoz s benzinem Super 95 E10. Až 33 procent podílů z obnovitelných zdrojů se skládá z nafty na bázi biopaliva nebo etanolu certifikovaného certifikačním systémem ISCC (International Sustainability and Carbon Certification). Nafta se například získává z talového oleje, který je například vedlejším produktem při výrobě buničiny pro výrobu papíru. Alternativně mohou jako výchozí materiály sloužit i další zbytky a odpadní materiály.

Čerpací stanice v závodech Bosch již nabízejí pouze paliva se sníženým obsahem CO2

V projektu Blue Gasoline všichni tři partneři společně specificky definovali palivo, kterého je třeba dosáhnout, s ohledem na požadavky motorů a udržitelnost. Vyvinutý produkt byl intenzivně testován na zkušebních stolicích motorů a ve zkušebních vozidlech – s trvale pozitivními výsledky. Společnost Bosch zavede Blue Gasoline na svých firemních čerpacích stanicích již v květnu 2021, nejprve v závodě ve Schwieberdingenu. Zavedení na podnikových čerpacích stanicích ve Feuerbachu a Hildesheimu je plánováno na rok 2021. Dodávky konvenčního benzinu Super 95 E10 pak budou postupně ukončeny. Společnost Bosch již od konce roku 2018 nabízí na svých firemních čerpacích stanicích naftu R33 Blue Diesel jako jediné dostupné palivo pro firemní automobily a interní zásobovací vozidla. R33 Blue Diesel je k dispozici také na stále více běžných čerpacích stanicích v Německu. V současné době je v celé zemi již osm čerpacích stanic různých značek. Další budou přibývat.

Obnovitelná paliva nejsou náhradou elektromobility

Pro společnost Bosch nejsou obnovitelná paliva, paliva se sníženým obsahem CO2 nebo CO2 neutrální paliva náhradou elektromobility, nýbrž jejím doplňkem. Tato paliva mají v zásadě smysl pro všechny druhy dopravy, ale zejména pro ty, pro které zatím neexistuje jasná a ekonomická cesta elektrifikace. Kromě lodí a letadel se jedná především o těžké dopravní prostředky a stávající vozidla, ale také o všechna vozidla se spalovacími motory nebo hybridním pohonem, která dnes jsou a přichází na silnice a v příštích desetiletích stále budou přibývat na silnicích po celém světě. S cílem podpořit rychlé pronikání na trh se klade důraz na obnovitelné biogenní a syntetické složky paliv, které mohou být ve velkém rozsahu přidávány do stávajících norem pro paliva. Používáním Blue Diesel a Blue Gasoline, Bosch dokazuje, že nejen nová vozidla, ale i stávající vozový park může přispět ke snížení emisí CO2 v odvětví dopravy, a tím i k dosažení cílů v oblasti klimatu.

Kontakt pro novináře:

Jörn Ebberg
Tel.: +49 711 811-26223
Twitter: @joernebberg

Mobility Solutions je největší obchodní oblastí Bosch Group. V roce 2020 dosáhl její obrat podle předběžných výsledků hodnoty 42,3 miliardy eur, což odpovídá podílu 59 procent na celkovém prodeji skupiny. Díky tomu je Bosch Group jedním z největších dodavatelů automobilového průmyslu. Mobility Solutions sleduje vizi mobility, která je bez nehod, bez emisí a bez stresu, a spojuje odborné znalosti skupiny v oblastech automatizace, elektrifikace a konektivity. Pro zákazníky jsou tak výsledkem integrovaná řešení mobility. Mezi hlavní obchodní oblasti patří: vstřikovací technika a vedlejší agregáty pro spalovací motory, rozmanitá řešení pro elektrifikaci pohonu, bezpečnostní systémy pro automobily, asistenční systémy a funkce pro automatizované řízení, technika pro uživatelsky přívětivé informační a zábavní systémy a komunikaci přesahující rámec vozidla, servisní koncepty, jakož i technika a služby pro obchod s motorovými vozidly. Bosch přinesl důležité inovace v automobilové technice, například elektronické řízení motoru, stabilizační systém ESP nebo systém přímého vstřikování nafty common rail.

Bosch Group je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává na 395 000 lidí (k 31. 12. 2020). Obrat firmy za rok 2020 dosáhl hodnoty 71,5 miliardy eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem Bosch Group je přinášet inovace pro propojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 440 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Základem pro budoucí růst firmy je její inovační síla. Bosch zaměstnává 73 000 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 129 lokalitách po celém světě a zhruba 34 000 softwarových inženýrů.

Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.cz, twitter.com/BoschPress.

Stále hledáte něco?