Suche

Tisková informace #Propojená mobilita

Společnost Bosch mění síťová zařízení v osobní strážné anděly

Automatická asistence v nouzi prostřednictvím aplikace – na cestách i doma

  • Komplexní řešení: Help Connect kombinuje automatickou detekci nehod, funkci tísňového volání a osobní pohotovostní službu.
  • Nyní k dispozici: Ve spojení s aplikacemi pro elektrokola a motocykly nyní Help Connect zajišťuje větší bezpečnost na dvou kolech.
  • Předseda představenstva společnosti Bosch Dr. Volkmar Denner: „S aplikací Help Connect měníme propojená zařízení v záchranáře za všech okolností.“
Pavel Roman

Pavel Roman >

X

Stuttgart, Německo – Chvíli nedáváte pozor a je to. Spadnete z elektrokola nebo ztratíte kontrolu nad motocyklem. Jen v Německu je každý den při nehodách vážně zraněno více než 38 cyklistů nebo motocyklistů (zdroj: Spolkový statistický úřad). Pak se počítá každá vteřina. Ale co když je zraněný v takové situaci sám nebo si již nemůže přivolat pomoc? Zde přichází společnost Bosch se síťovým řešením tísňového volání. Systém Help Connect využívá senzory v chytrém telefonu a dalších propojených zařízeních a automaticky detekuje nehody pomocí inteligentního algoritmu pro detekci nehod. V případě mimořádné události jsou záchranné složky upozorněny prostřednictvím centra tísňového volání Help Connect Service a okamžitě navedeny na místo nehody. To šetří čas a může zachránit život. S aplikací COBI.Bike od společnosti Bosch eBike Systems a aplikací calimoto pro navigaci motocyklů jsou nyní k dispozici dvě aplikace pro cyklisty a motocyklisty, a tedy pro několik set tisíc uživatelů. „Společnost Bosch usilovně pracuje na integraci svého řešení tísňového volání do dalších produktů, včetně produktů partnerů. Používáme internet věcí a algoritmy k přeměně propojených zařízení s Help Connect na osobního záchranáře života ve všech situacích ať už na cestách, při sportu nebo doma,“ říká předseda představenstva společnosti Bosch Dr. Volkmar Denner. Společnost Bosch v současné době poskytuje službu Help Connect pro uživatele s německou SIM kartou v jedenácti evropských zemích1.

Společnost Bosch usilovně pracuje na integraci svého řešení tísňového volání do dalších produktů, včetně produktů partnerů. Používáme internet věcí a algoritmy k přeměně propojených zařízení s Help Connect na osobního záchranáře života ve všech situacích ať už na cestách, při sportu nebo doma.

předseda představenstva společnosti Bosch Dr. Volkmar Denner

Jedno řešení – trojí přínos

Help Connect kombinuje automatickou detekci nehod, funkci tísňového volání a osobní pohotovostní službu. Například v aplikacích COBI.Bike a calimoto vyhodnocuje crash algoritmus data senzorů ze smartphonu z hlediska rychlosti, zrychlení a otáčení. Tyto senzory jsou dnes zabudovány ve většině dostupných chytrých telefonů. Aplikace musí být zapnuté během jízdy a zařízení musí být připevněné k řídítkům. Služba Help Connect v zásadě funguje na zařízeních se systémem Android verze 6 nebo vyšší a na chytrých telefonech se systémem iOS verze 11 nebo vyšší.

V případě nehody se aktuální poloha, závažnost nárazu a v závislosti na aplikaci volitelně i uložené zdravotní údaje přenesou prostřednictvím mobilního datového připojení chytrého telefonu do nepřetržitě fungujícího centra tísňového volání Help Connect Service. Odtud se speciálně vyškolení záchranáři pokusí navázat kontakt se zraněnou osobou. Komunikace probíhá v němčině nebo angličtině, a to i v jiných evropských zemích. Pokud osoba nereaguje a údaje ze senzory indikují vážný pád, jsou okamžitě informovány záchranné složky. Stejně tak jsou případně informováni příbuzní a přátelé. Tísňové volání lze kdykoli spustit také ručně.

Pro motocyklisty vyvinula společnost Bosch také systém detekce nehod, který je trvale instalován na motocyklu. Help Connect využívá inerciální senzorovou jednotku kontroly stability motocyklu MSC od společnosti Bosch. Připojení k příslušné partnerské aplikaci je navázáno přes Bluetooth a poté jsou data přenesena do centra tísňového volání Help Connect Service, jako v případě řešení založeného na chytrém telefonu.

Ostatní partneři – další aplikace

Společnost Bosch chce učinit život bezpečnějším a integruje své řešení tísňového volání do co největšího počtu propojených produktů jak vlastních tak i partnerských. „Help Connect je navržen jako otevřený ekosystém Internetu věcí, takže se různé produkty s vhodnými senzory mohou stát osobními anděly strážnými,“ říká Denner. Například startupová společnost Tocsen aktuálně rozšiřuje své řešení senzoru helmy o Help Connect. Společnost Bosch také připravuje své služby a produkty pro inteligentní domácnost na připojení k systému Help Connect. Kromě požárních alarmů a alarmů proti vloupání bude v budoucnu zahrnovat také ochranu při úniku vody v domácnosti.

1Kromě Německa také v Rakousku, Belgii, Francii, Velké Británii, Itálii, Irsku, Lucembursku, Nizozemsku, Španělsku a Švýcarsku

Více informací na www.bosch-helpconnect.com

Kontakt pro novináře:

Thorsten Schönfeld
Tel.: +49 711 811-43378
Twitter: @BoschPresse

Bosch Group je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává na 395 000 lidí (k 31. 12. 2020). Obrat firmy za rok 2020 dosáhl hodnoty 71,5 miliardy eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem Bosch Group je přinášet inovace pro propojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 440 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Základem pro budoucí růst firmy je její inovační síla. Bosch zaměstnává 73 000 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 129 lokalitách po celém světě a zhruba 34 000 softwarových inženýrů.

Společnost byla v roce 1886 založena Robertem Boschem (1861–1942) ve Stuttgartu jako „dílna pro jemnou mechaniku a elektrotechniku“. Obchodně-právní struktura společnosti Robert Bosch GmbH zajišťuje podnikatelskou samostatnost Bosch Group. To umožňuje společnosti dlouhodobě plánovat a investovat do důležitých podnikatelských záměrů pro zabezpečení budoucnosti. Devadesát čtyři procent majetkových podílů Robert Bosch GmbH patří veřejně prospěšné společnosti Robert Bosch Stiftung GmbH (Nadaci Roberta Bosche). Ostatní podíly vlastní rodina Roberta Bosche, přes společnost vlastněnou rodinou a přes společnost Robert Bosch GmbH. Většinová hlasovací práva má však společnost Robert Bosch Industrietreuhand KG, průmyslový trust, který také vykonává funkci vlastníků.

Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.cz, twitter.com/BoschPress.

Stále hledáte něco?