Stuttgart, Německo – Nákladní automobily jsou páteří logistiky. Tři čtvrtiny veškerého zboží v Německu je přepravováno po silnici. Časový tlak, dlouhá pracovní doba a monotónní jízda v kolonách jsou součástí každodenního života za volantem nákladního vozidla. Pokud je pozornost řidiče rozptýlena, je unaven nebo reaguje příliš pozdě, mohou být následky velmi vážné. Funkce automatizované jízdy jsou klíčem k zabránění nehodám a nebezpečným situacím. Varují a podporují řidiče v kritických situacích a mohou převzít stále přibývající počet monotónních a únavných úkolů. Člověk přitom zůstává nenahraditelný v dalších fázích automatizace a v případě potřeby musí být schopen převzít řízení. Výzkumný projekt „Uživatelsky optimalizovaná technologie pro automatizovanou jízdu“ (Tango) řešil v posledních třech a půl letech jak zdokonalit interakci mezi řidičem a nákladním vozidlem.
Webové stránky projektu s výsledky: www.projekt-tango-trucks.com
Účastníci projektu:
Robert Bosch GmbH (vedoucí společnost konsorcia)
Volkswagen AG
MAN Truck & Bus SE
Univerzita Stuttgart, Institut konstrukční techniky a technického designu
Vysoká škola médií, Stuttgart
Spiegel Institut Mannheim GmbH & Co. KG
CanControls GmbH
Kontakt pro novináře:
Caroline Schulke
Tel.: +49 711 811-7088
Twitter: @BoschPresse
Mobility Solutions je největší obchodní oblastí Bosch Group. V roce 2019 dosáhl její obrat částky 46,8 miliardy eur, což odpovídá podílu 60 procent na celkovém prodeji skupiny. Díky tomu je Bosch Group jedním z největších dodavatelů automobilového průmyslu. Mobility Solutions sleduje vizi mobility, která je bez nehod, bez emisí a bez stresu, a spojuje odborné znalosti skupiny v oblastech automatizace, elektrifikace a konektivity. Pro zákazníky jsou tak výsledkem integrovaná řešení mobility. Mezi hlavní obchodní oblasti patří: vstřikovací technika a vedlejší agregáty pro spalovací motory, rozmanitá řešení pro elektrifikaci pohonu, bezpečnostní systémy pro automobily, asistenční systémy a funkce pro automatizované řízení, technika pro uživatelsky přívětivé informační a zábavní systémy a komunikaci přesahující rámec vozidla, servisní koncepty, jakož i technika a služby pro obchod s motorovými vozidly. Bosch přinesl důležité inovace v automobilové technice, například elektronické řízení motoru, stabilizační systém ESP nebo systém přímého vstřikování nafty common rail.
Bosch Group je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává na 400 000 lidí (k 31. 12. 2019). Obrat firmy za rok 2019 dosáhl hodnoty 77,7 miliardy eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem Bosch Group je přinášet inovace pro propojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 440 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Základem pro budoucí růst firmy je její inovační síla. Bosch zaměstnává 72 600 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 126 lokalitách po celém světě a zhruba 30 000 softwarových inženýrů.
Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.cz, twitter.com/BoschPress.