Suche

Tisková informace #Propojená mobilita
Sdílet tiskovou informaci

Nabíjecí služby od společnosti Bosch: Vstupenka k více než 150 000 nabíjecím místům v celé Evropě

  • Od Andalusie až po polární kruh: Přístup k jedné z největších nabíjecích sítí v Evropě
  • Vše na jednom místě: více než 150 000 nabíjecích stanic v jedné aplikaci
  • Nabíjecí síť neustále roste: 200 000 nabíjecích stanic do konce roku 2020
  • Polohové služby nabízí víc než jen nabíjení
Pavel Roman

Pavel Roman >

X

Stuttgart, Německo – Bezstarostné nabíjení. Tato dvě slova popisují to, po čem řidiči elektromobilů touží. Chcete rychle najít volnou nabíjecí stanici, přihlásit se bez nutnosti zadávat jméno a heslo, stejně snadno za nabíjení zaplatit a čekání smysluplně využít. Realita je ale jiná: řidiči elektromobilů mají v chytrých telefonech v průměru až šest aplikací pro nabíjení a používají až pět nabíjecích karet (zdroje: UScale, NewMotion). Kromě toho se ceny u nabíjecích stanic někdy velmi liší a uživatelé jsou stresováni nesrozumitelnými tarify elektřiny pro elektromobily a různými způsoby platby. Bosch si stanovil za cíl tento chaos při nabíjení ukončit. Společnost vyvíjí nabíjecí služby, které řidičům nyní umožňují přístup k jedné z největších nabíjecích sítí v Evropě. Pomocí smartphonu najdete více než 150 000 nabíjecích bodů v 16 evropských zemích. Přihlášení, nabíjení a placení na nabíjecích stanicích zvládnete za pomoci pár kliknutí – transparentnost nákladů je samozřejmostí. „V rámci našich nabíjecích služeb vyvíjíme univerzální vstupenku do jedné z největších sítí nabíjecích stanic v Evropě. Zásadně tak usnadňujeme elektrickou mobilitu v každodenním životě,“ říká Elmar Pritsch, předseda představenstva divize Connected Mobility Solutions společnosti Robert Bosch GmbH. Bosch nabízí svá řešení pro nabíjení koncovým zákazníkům i společnostem. S novými polohovými službami je proces nabíjení také personalizovaným zážitkem.

Aplikace pro vyhledávání nabíjecích stanic

Hustá síť nabíjecích stanic je klíčovým předpokladem pro to, aby si lidé pořídili elektromobil. Energetické sdružení BDEW mělo v březnu 2020 v Německu již 27 730 veřejných a částečně veřejných nabíjecích stanic. Nabíjecí karty téměř 200 poskytovatelů elektrické energie a provozovatelů nabíjecích stanic však často fungují pouze na vybraných místech. K tomu se přidává chaos ohledně podmínek použití, typů konektorů a nabíjecího výkonu. Celoevropská síť nabíjecích stanic společnosti Bosch v současné době zahrnuje více než 150 000 nabíjecích míst, ke kterým mají řidiči přístup prostřednictvím centrální platformy aplikace. Společnost uzavírá smlouvy s provozovateli a poskytuje technické připojení nabíjecích stanic, například prostřednictvím roamingu. V Německu je již připojeno více než 27 500 nabíjecích míst. Pro řidiče elektromobilů to znamená, že s chytrou aplikací Bosch „Charge My EV“ nebo partnerskými poskytovateli, jako je „Clever Laden“, kdykoli najdete volné nabíjecí stanice – ať už v bezprostředním okolí nebo na cestách. Nabíjecí síť Bosch také neustále roste: do konce roku 2020 by mělo být v celé Evropě integrováno přibližně 200 000 nabíjecích stanic.

Méně starostí během nabíjení

Jen v Německu bylo v květnu 288 tarifů pro elektromobily (zdroj: EuPD Research, květen 2020). Výběr pro motoristy končí často v tarifní džungli – zejména proto, že řada poskytovatelů v současné době přechází z paušálních sazeb na vyúčtování podle kilowatthodin. Bosch zbavuje uživatele obtížného hledání a jasně uvádí, jaké účtování nákladů pro jednotlivé nabíjecí stanice a jaké podmínky použití platí. V budoucnu již při vyúčtování na řidiče nebudou čekat žádná nepříjemná překvapení. Společnost chce také ukončit manipulaci s více nabíjecími kartami. Koneckonců, téměř každý druhý řidič elektromobilu (45 procent) používá k registraci na nabíjecích stanicích dvě až čtyři různé karty; 15 procent má dokonce alespoň pět karet (zdroj: NewMotion). Aby bylo možné využívat nabíjecí služby od společnosti Bosch, stačí jednorázová registrace prostřednictvím aplikace smartphonu. To konečně umožní spontánní nabíjení bez předchozí, komplexní registrace na dosud nepoužité nabíjecí stanici. „Nabíjení musí být snadné a bezproblémové pro každého. Inteligentní nabíjecí služby od společnosti Bosch jsou důležitým klíčem pro přijetí elektromobility širokou veřejností,“ říká Pritsch. Řešení společnosti Bosch také zjednodušuje platby: uživatelé zaplatí dříve uloženou kreditní kartou a prostřednictvím aplikace získají každý měsíc přehled o svých nákladech za nabíjení.

Od povinnosti k zážitku

„V budoucnu bude nabíjení víc než jen doplněním elektřiny. Klíčem k tomu je nový způsob personalizace celého procesu nabíjení,“ říká Pritsch. Společnost Convenience Charging vyvíjí síťové navigační a nabíjecí řešení, ve kterém informační a elektrický pohon úzce spolupracují. To umožní výrobcům automobilů a poskytovatelům elektrických flotil získat konkurenční výhodu tím, že z nezbytného obtěžujícího nabíjení vytvoří nový uživatelský zážitek. Díky Convenience Charging řidiči elektromobilů vždy ví, jak daleko mohou se svým aktuálním stavem nabití baterie dojet a kde mohou své vozidlo nabít. Pokud je avizovaná nabíjecí stanice na plánované trase obsazena, zastávka na nabíjení se automaticky přepočítá a navigace se odpovídajícím způsobem upraví. Doporučení trasy a nabíjecí stanice jsou také přizpůsobeny individuálním preferencím řidiče. Můžete například určit, zda má být nabíjení velmi rychlé nebo levné. Lze také zadat požadavek na nabíjecí stanice u restaurací nebo s bezplatnou Wi-Fi. Pomocí Convenience Charging bude v budoucnu také možné lépe využívat čekání při nabíjení, protože řidiči si budou moci například nechat doručit nákupy přímo na nabíjecí stanici nebo uplatnit kupóny a slevové poukázky v blízkých restauracích nebo nákupních centrech. A to nejlepší nakonec: Řešení pro navigaci a nabíjení se díky procesům strojového učení neustále zlepšují. Doporučení a jednotlivé služby se s každým procesem nabíjení zpřesňují a nabíjení již tak není pouhou povinností.

Snadné nabíjení – také pro flotily a společnosti

Řešení společnosti Bosch pro nabíjení elektromobilů jsou často základem vyhledávačů nabíjecích stanic výrobců automobilů, provozovatelů flotil a poskytovatelů služeb mobility. Ty integrují pomocí white label řešení nabíjecí síť do svých vlastních aplikací nebo přímo do informačních systémů vozidel. To umožňuje přidat například dobíjecí stanice společnosti i ve vlastních prostorách, kde mohou svá vozidla nabíjet zaměstnanci nebo zákazníci. Bosch přitom přebírá propojení nabíjecích míst, správu partnerů, účtování procesů nabíjení a poskytuje nezbytnou IT infrastrukturu.

Kontakt pro novináře:

Annett Fischer
Tel.: +49 711 811-6286
Twitter: @Annett__Fischer

Mobility je největší obchodní oblastí Bosch Group. V roce 2022 vygenerovala 60 % provozního obratu ve výši 52,6 miliard eur. Díky tomu je Bosch Group jedním z největších dodavatelů automobilového průmyslu. Mobility sleduje vizi mobility, která je bez nehod, bez emisí a bez stresu, a spojuje odborné znalosti skupiny v oblastech automatizace, elektrifikace a konektivity. Pro zákazníky jsou tak výsledkem integrovaná řešení mobility. Mezi hlavní obchodní oblasti patří: Vstřikovací technika a vedlejší agregáty pro spalovací motory, rozmanitá řešení pro elektrifikaci pohonu, bezpečnostní systémy pro automobily, asistenční systémy a funkce pro automatizované řízení, technika pro uživatelsky přívětivé informační a zábavní systémy a komunikaci přesahující rámec vozidla, servisní koncepty, jakož i technika a služby pro obchod s motorovými vozidly. Bosch přinesl důležité inovace v automobilové technice, například elektronické řízení motoru, stabilizační systém ESP nebo systém přímého vstřikování nafty common rail.

Bosch Group je předním mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává zhruba 421 000 zaměstnanců (stav k 31. 12. 2022). Obrat firmy za rok 2022 dosáhl podle předběžných výsledků hodnoty 88,2 miliard eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem skupiny Bosch je usnadnit propojený život pomocí produktů a řešení, které buď obsahují umělou inteligenci (AI), nebo byly vyvinuty či vyrobeny s její pomocí. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 470 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Bosch Group se svými více než 400 pobočkami po celém světě je od roku 2020 uhlíkově neutrální (Scope 1 a 2). V rámci toho byly v roce 2022 kompenzovány zbytkové emise ve výši 0,7 milionu tun CO₂ pomocí uhlíkových kreditů. Scope 1, 2, 3 je vykazováno podle GHG protokolu. Bosch zaměstnává 85 500 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 136 lokalitách po celém světě a zhruba 44 000 softwarových inženýrů.

Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.cz, twitter.com/BoschPress.

Stále hledáte něco?