Suche

Tři siláci pro bezpečnost: Bosch doplňuje portfolio senzorů pro automatizovanou jízdu

Pavel Roman

Pavel Roman >

X

K radaru a kameře se přidává lidar s dlouhým dosahem

  • Harald Kroeger: „Vyplněním mezery v oblasti senzorů se díky společnosti Bosch stává z automatizované jízdy v první řadě životaschopná možnost.“
  • Technologie Bosch pokrývá všechny případy použití automatizované jízdy.
  • Senzor lidar s dlouhým dosahem od společnosti Bosch bude prvním řešením vhodným pro použití v automobilovém průmyslu.

Stuttgart, Německo / Las Vegas, NV, USA – Do třetice všeho dobrého - ani automatizovaná jízda není výjimkou. Před tím, než se bezpečná automatizovaná jízda stane realitou, je kromě kamery a radaru zapotřebí princip třetího senzoru. V důsledku toho společnost Bosch připravuje výrobu senzorů s dlouhým dosahem - první systém lidar (laserový nebo světelný radar), který je vhodný pro použití v automobilovém průmyslu. Tato laserová technologie měření vzdálenosti je nezbytná pro jízdní funkce na úrovních SAE 3 až 5. Nový senzor Bosch bude pokrývat dlouhé i krátké vzdálenosti - na dálnicích i ve městě. Díky využití úspor z rozsahu má Bosch v úmyslu snížit cenu za sofistikovanou technologii a zpřístupnit ji masovému trhu. „Vyplněním mezery v oblasti senzorů se díky společnosti Bosch stává z automatizované jízdy v první řadě životaschopná možnost,“ uvádí člen představenstva Bosch Harald Kroeger

Vyplněním mezery v oblasti senzorů se díky společnosti Bosch stává z automatizované jízdy v první řadě životaschopná možnost,

uvádí člen představenstva Bosch Harald Kroeger.

Technologie Bosch bere ohled na všechny automatizované jízdní situace

Pouze díky souběžnému zavedení principu tří senzorů může být zajištěna maximální bezpečnost automatizované jízdy. To potvrdily analýzy Bosch, kdy vývojáři zkoumali všechny případy použití automatizovaných funkcí řízení - od asistence na dálnici až po plně automatizované řízení ve městech. Pokud se například na křižovatce k automatizovanému vozidlu přiblíží vysokou rychlostí motocykl, je kromě kamery a radaru zapotřebí i lidar, aby se zajistilo spolehlivé snímání jednostopého vozidla. V tomto případě se může radar snažit odhalit úzkou siluetu a plastové kryty kola. Kromě toho může být kamera vždy oslněna ostrým dopadajícím světlem. Z toho důvodu je zapotřebí zapojit radar, kameru a lidar, přičemž tyto tři technologie se navzájem dokonale doplňují a poskytují spolehlivé informace v každé jízdní situaci.

Lidar je nezbytným prvkem automatizované jízdy

Laser můžeme považovat za třetí oko: v systémech lidar senzor emituje laserové pulzy a zachycuje laserové světlo, které se odráží zpět k emitoru. Systém následně vypočítá vzdálenosti na základě změřeného času potřebného k odrazu světla. Lidar nabízí velmi vysoké rozlišení s velkým dosahem a širokým zorným polem. Díky tomu může laserový nástroj pro měření vzdálenosti spolehlivě detekovat i nekovové objekty na velké vzdálenosti, jako jsou například kameny na silnici. To znamená, že je k dispozici dostatek času na zahájení jízdních manévrů, jako je brzdění nebo otáčení. Používání lidaru ve vozidlech současně klade vysoké nároky na jeho součásti, jako je detektor a laser - zejména s ohledem na teplotní odolnost a spolehlivost po celou dobu životnosti vozidla. Protože Bosch může při vývoji lidaru čerpat ze svých znalostí senzorů a systémového know-how v oblasti radarové a kamerové technologie, může společnost zajistit, aby se všechny tři senzorové technologie vzájemně propojily. „Chceme, aby automatizovaná jízda byla bezpečná, pohodlná a fascinující. Tímto způsobem rozhodně přispíváme k mobilitě budoucnosti,“ říká Kroeger. Lidar Bosch s dlouhým dosahem nejen splní všechny bezpečnostní požadavky na automatizovanou jízdu, ale také umožní výrobcům automobilů v budoucnu účinně integrovat tuto technologii do velmi široké škály typů vozidel.

Chceme, aby automatizovaná jízda byla bezpečná, pohodlná a fascinující. Tímto způsobem rozhodně přispíváme k mobilitě budoucnosti,

říká Kroeger.

Díky umělé inteligenci jsou asistenční systémy ještě bezpečnější

Bosch je lídrem v oblasti inovací v senzorové technologii pro asistenční systémy pro řidiče a automatizované řízení. Společnost již řadu let vyvíjí a vyrábí miliony vlastních ultrazvukových, radarových a kamerových senzorů. V roce 2019 se prodej asistenčních systémů pro řidiče společnosti Bosch zvýšil o 12 procent na přibližně 2 miliardy euro. Tyto asistenční systémy připravují cestu pro automatizované řízení. V poslední době se technikům společnosti Bosch podařilo dostat kamerovou technologii používanou v automobilech na novou úroveň tím, že ji vylepšila o umělou inteligenci. Kamerová technologie detekuje objekty, rozděluje je do tříd, jako jsou vozidla, chodci nebo kola, a měří jejich pohyb. V přetíženém městském provozu může kamera také rychle a spolehlivě rozpoznat a klasifikovat částečně neviditelná nebo přejíždějící vozidla, chodce a cyklisty. To umožňuje vozidlu podle potřeby spustit výstražné nebo nouzové brzdění. Inženýři společnosti Bosch také neustále vylepšují radarovou technologii. Nejnovější generace radarových senzorů Bosch je ještě lepší v zachycování okolí vozidla - a to i za špatného počasí nebo za špatných světelných podmínek. Základem tohoto vylepšení je jejich větší detekční rozsah, široká clona a vysoká úhlová oddělitelnost.

Fotografie:

#2913265, #2719199

Kontakt pro novináře:

Jörn Ebberg
Tel.: +49 711 811-26223
Twitter: @joernebberg

Bosch na CES 2020:

  • TISKOVÁ KONFERENCE: Pondělí, 6. ledna 2020, 9:00 – 10:30 místního času, v Ballrooms B, C a D, Mandalay Bay Hotel, Las Vegas South Convention Center, Level 2
  • STÁNEK: Úterý až pátek, 7. – 10. ledna 2020, v Central Hall, stánek #12401
  • SLEDUJTE hlavní události Bosch na CES 2020 na Twitteru: #BoschCES
  • PANELOVÉ DISKUZE S ODBORNÍKY BOSCH:
    Středa, 8. ledna 2020, 10:15 – 11:15 místního času
    Událost na téma „Růst učňovského vzdělávání pro ,New Collar‘ Jobs“
    s Charliem Ackermanem, senior viceprezidentem pro lidské zdroje, Las Vegas, South Convention Center

Mobility Solutions je největší obchodní oblastí Bosch Group. V roce 2018 dosáhl její prodej částky 47,6 miliardy eur, což odpovídá podílu 61 procent na celkovém prodeji skupiny. Díky tomu je Bosch Group jedním z největších dodavatelů automobilového průmyslu. Mobility Solutions sleduje vizi mobility, která je bez nehod, bez emisí a bez stresu, a spojuje odborné znalosti skupiny v oblastech automatizace, elektrifikace a konektivity. Pro zákazníky jsou tak výsledkem integrovaná řešení mobility. Mezi hlavní obchodní oblasti patří: vstřikovací technika a vedlejší agregáty pro spalovací motory, rozmanitá řešení pro elektrifikaci pohonu, bezpečnostní systémy pro automobily, asistenční systémy a funkce pro automatizované řízení, technika pro uživatelsky přívětivé informační a zábavní systémy a komunikaci přesahující rámec vozidla, servisní koncepty, jakož i technika a služby pro obchod s motorovými vozidly. Bosch přinesl důležité inovace v automobilové technice, například elektronické řízení motoru, stabilizační systém ESP nebo systém přímého vstřikování nafty common rail.

Bosch Group je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává na 403 000 lidí (k 31. 12. 2019). Podle předběžných údajů dosáhl prodej firmy za rok 2019 hodnoty 77,9 miliardy eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem Bosch Group je přinášet inovace pro propojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 440 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Základem pro budoucí růst firmy je její inovační síla. Bosch zaměstnává 72 000 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 125 lokalitách po celém světě.

Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.cz, www.twitter.com/BoschPress.

Stále hledáte něco?