Suche

Tisková informace #Automatizovaná mobilita
Sdílet tiskovou informaci

Bosch a Mercedes-Benz spouští v San José pilotní projekt pro službu automatizované spolujízdy ride-hailing

  • Bosch a Mercedes-Benz věří, že pilotní projekt automatizované spolujízdy ride-hailing přinese další poznatky pro vývoj automatizovaného řízení.
  • Automatizovaná vozidla třídy S vybavená pohonným systémem a softwarem Bosch a Mercedes-Benz zajišťují kyvadlovou dopravu mezi západním West San José a centrem města.
  • Bosch v rámci této spolupráce vyvíjí a vyrábí komponenty pro automatizované řízení ve městech.
  • Platforma Daimler Mobility AG pro vozové parky umožňuje partnerům sdílené jízdy ride-hailing bezproblémově integrovat samořídící vozidla do jejich portfolia služeb.
  • San José přispívá svou městskou infrastrukturou k pilotnímu projektu s cílem zvýšit bezpečnost, dopad na životní prostředky a dopravní toky.
Pavel Roman

Pavel Roman >

X

Stuttgart, Německo a San José, CA, USA – Společný projekt Bosch a Mercedes-Benz na rozvoj městské automatizované jízdy nyní vstoupil do nové fáze. Ve městě San José v Silicon Valley byl nyní spuštěn jejich pilotní projekt pro službu ride-hailingu založenou na aplikaci s využitím automatizovaných vozidel třídy Mercedes-Benz S. Samořídící kyvadlová vozidla sledovaná bezpečnostním řidičem zajišťují kyvadlovou přepravu mezi západním San José a centrem města, v ulicích San Carlos Street a Stevens Creek Boulevard. Služba bude zpočátku dostupná pro vybranou skupinu uživatelů. Vozidla budou využívat aplikaci vyvinutou společností Daimler Mobility AG pro rezervaci jízdy automatizovanými vozidly třídy S z definovaného místa vyzvednutí do místa určení. Bosch a Mercedes-Benz věří, že tato studie poskytne cenné poznatky o dalším vývoji jejich automatizovaného systému řízení SAE úrovně 4/5. Partneři také očekávají, že získají další informace o tom, jak lze samořídící automobily integrovat do systému intermodální mobility, který zahrnuje také veřejnou dopravu a sdílení automobilů.

Bosch, Mercedes-Benz, San José – partneři pro budoucnost mobility

V polovině roku 2017 bylo San José prvním městem v USA, které přizvalo soukromé společnosti, aby provedly zkušební testování automatizované jízdy a analyzovaly rostoucí výzvy v silniční dopravě. Zejména v přetíženém městském provozu může permanentní 360stupňové snímání okolí u samořídících vozidel potenciálně zvýšit bezpečnost a jejich plynulý styl jízdy může zlepšit dopravní tok. „Jako město chceme vědět více o tom, jak automatizovaná vozidla mohou pomoci zvýšit bezpečnost a snížit dopravní zácpy, a také zvýšit dostupnost, udržitelnost a inkluzivitu mobility. Projekt Mercedes-Benz a Bosch navazuje na rozsáhlé cíle „chytrého města“ San José. Pomůže nám také vypracovat pravidla pro práci s novými technologiemi a připravit se na dopravní systém budoucnosti,“ říká Dolan Beckel, ředitel pro městskou inovaci v San José. „Pokud se má automatizovaná jízda stát každodenní realitou, musí tato technologie pracovat spolehlivě a bezpečně. A to je také důvod, proč potřebujeme provádět zkušební testování, jakým je náš pilotní projekt v San José,“ říká Dr. Michael Fausten, vedoucí vývoje pro automatizovanou jízdu ve městech u společnosti Robert Bosch GmbH. „Nejsou to jen automatizovaná vozidla, která musí prokázat svou odolnost. Musíme se také přesvědčit o tom, že budou do městské mobility pasovat jako dílek puzzle. A právě tyto dvě věci můžeme vyzkoušet v San José,“ říká Dr. Uwe Keller, vedoucí pro autonomní jízdu u společnosti Mercedes-Benz AG.

Od srpna do listopadu se zástupci projektu připojili k zaměstnancům města San José, aby o projektu diskutovali s několika komunitními organizacemi. Na sedmi setkáních mezi sousedstvími a obchodními skupinami tým diskutoval o cílech projektu, demonstroval technologii vozidla, vysvětlil vrstvy bezpečnosti zabudované do projektu a přijal návrhy pro budoucí případy použití.

Partnerství Bosch a Mercedes-Benz v USA a Evropě

Už dva a půl roku spolupracují Bosch a Mercedes-Benz na řešeních pro automatizovanou jízdu ve městech. Jejich společným cílem je systém řízení pro plně automatizovaná vozidla bez řidiče SAE úrovně 4/5, včetně softwaru pro správu vozidel. Nezaměřují se přitom na prototypy, ale na vývoj systému připraveného k výrobě, který lze integrovat do různých typů a modelů vozidel. Při vývoji softwaru pro řízení pohybu vozidel se partneři záměrně nespoléhají pouze na umělou inteligenci a časově náročné testování. Jejich inženýři využívají také simulace a speciálně vyvinuté prostředky zaměřující se výslovně na typy jízdních situací, ke kterým v silničním provozu dochází jen velmi zřídka. Za tímto účelem mají inženýři ve zkušebním a technologickém centru v Immendingenu v Německu také možnost využívat zkušební plochu o rozloze 100 000 metrů čtverečních, která je navržena speciálně pro automatizovanou jízdu. Na této ploše je možné s vysokou přesností a neomezeně často opakovat náročné dopravní situace. Pro Bosch a Mercedes-Benz jsou nejvyšší prioritou důkladnost a bezpečnost. Spolupráce se navíc nezaměřuje výhradně na silniční a povětrnostní podmínky ve Spojených státech. Jedna část týmu totiž sídlí v Sunnyvale, městě v Silicon Valley mezi San José a San Franciscem a druhá část tvořená inženýry z obou společností pracuje v oblasti Stuttgartu.

Aliance využívá rozhodování na krátkou vzdálenost a přímou komunikaci

Ať už pracují kdekoli, spolupracovníci společnosti Bosch a Mercedes-Benz sedí společně u stolu. Tím jsou zajištěna rozhodování na krátkou vzdálenost a rychlá výměna informací napříč jednotlivými obory. Spolupracovníci se tak mohou vždy spolehnout na vědomosti a odborné znalosti svých kolegů v mateřských společnostech. Know-how společnosti Bosch sahající od senzorů, řídicích jednotek a systémů řízení a brzd až po celé automobilové dílčí systémy tak lze bez problémů doplnit o dlouholeté zkušenosti společnosti Mercedes-Benz v oblasti integrace a výroby vozidel. Stejné je to i s rozdělením práce v rámci projektu. Úkolem společnosti Mercedes-Benz je připravit společně vyvinutý pohonný systém pro montáž do vozidla a poskytnout potřebná vozidla pro vývoj, zkušební zařízení a zkušební vozové parky. Bosch v rámci zmiňované spolupráce vyvíjí a vyrábí komponenty pro automatizované řízení ve městech.

Platforma umožňující integraci automatizovaných vozidel do taxislužby

Speciálně pro svůj pilotní projekt automatizované služby ride-hailing přizvali Bosch a Mercedes-Benz dalšího partnera: Daimler Mobility AG vyvíjí a testuje platformu pro vozový park, která bude doprovázet fázi pilotního provozu. To umožňuje potenciálním partnerům v oblasti ride-hailingu bezproblémově integrovat vozidla bez řidiče (Mercedes-Benz) do jejich portfolia služeb. Platforma spravuje jak samořídící vozidla, tak i konvenční vozidla, včetně provozu a údržby. Na podzim roku 2019 byla v Bay Area uvedena do provozu služba mobility pro konvenčně poháněná vozidla Mercedes-Benz. Tato služba je dostupná také v hlavním městě Německa v Berlíně.

Fotografie:

#2898099, #2898100, #2898101, #2898102, #2898103

Kontakt pro novináře:

Jörn Ebberg
Tel.: +49 711 811-26223
Twitter: @joernebberg

Mobility je největší obchodní oblastí Bosch Group. V roce 2022 vygenerovala 60 % provozního obratu ve výši 52,6 miliard eur. Díky tomu je Bosch Group jedním z největších dodavatelů automobilového průmyslu. Mobility sleduje vizi mobility, která je bez nehod, bez emisí a bez stresu, a spojuje odborné znalosti skupiny v oblastech automatizace, elektrifikace a konektivity. Pro zákazníky jsou tak výsledkem integrovaná řešení mobility. Mezi hlavní obchodní oblasti patří: Vstřikovací technika a vedlejší agregáty pro spalovací motory, rozmanitá řešení pro elektrifikaci pohonu, bezpečnostní systémy pro automobily, asistenční systémy a funkce pro automatizované řízení, technika pro uživatelsky přívětivé informační a zábavní systémy a komunikaci přesahující rámec vozidla, servisní koncepty, jakož i technika a služby pro obchod s motorovými vozidly. Bosch přinesl důležité inovace v automobilové technice, například elektronické řízení motoru, stabilizační systém ESP nebo systém přímého vstřikování nafty common rail.

Bosch Group je předním mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává zhruba 421 000 zaměstnanců (stav k 31. 12. 2022). Obrat firmy za rok 2022 dosáhl podle předběžných výsledků hodnoty 88,2 miliard eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem skupiny Bosch je usnadnit propojený život pomocí produktů a řešení, které buď obsahují umělou inteligenci (AI), nebo byly vyvinuty či vyrobeny s její pomocí. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 470 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Bosch Group se svými více než 400 pobočkami po celém světě je od roku 2020 uhlíkově neutrální (Scope 1 a 2). V rámci toho byly v roce 2022 kompenzovány zbytkové emise ve výši 0,7 milionu tun CO₂ pomocí uhlíkových kreditů. Scope 1, 2, 3 je vykazováno podle GHG protokolu. Bosch zaměstnává 85 500 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 136 lokalitách po celém světě a zhruba 44 000 softwarových inženýrů.

Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.cz, twitter.com/BoschPress.

Stále hledáte něco?