Suche

Bosch a CATL spolupracují na bateriových článcích

Cílem je vedoucí pozice v segmentu 48voltových baterií

  • Stefan Hartung: „48voltová hybridizace se s jistotou stane minimálním standardem na automobilovém trhu zítřka.“
  • Už v roce 2025 bude téměř 20 procent nových aut vybaveno 48voltovým systémem.
  • Výroba 48voltových baterií Bosch začala ve Wuxi koncem roku 2018.

Stuttgart, Německo – Bosch a Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) uzavřeli dlouhodobou strategickou smlouvu o spolupráci. Partneři se chystají společně specifikovat vysoce výkonné bateriové články. CATL tak bude konstruovat, vyvíjet a vyrábět tyto články podle požadavků společnosti Bosch. Články se mají využívat v 48voltových bateriích vyvinutých společností Bosch. Tato baterie bude základním prvkem 48voltových hybridních pohonných systémů, na jejichž výkonnosti bude v globálním měřítku ještě více záležet. Vstupem do tohoto svazku si dodavatel technologií a služeb zároveň zajišťuje dlouhodobý zdroj bateriových článků. „Musíme rozumět bateriovým článkům, ale nemusíme je vyrábět sami,“ říká Dr. Stefan Hartung, člen představenstva a předseda sektoru Mobility Solutions. „S firmou CATL jsme vzali na palubu jako partnera zavedeného specialistu na články pro lithium-iontové baterie. Ve spojení s naším systematickým know-how a s naší odborností v řízení baterií ještě více posílíme naší pozici na trhu 48voltových baterií.“ CATL, jeden z předních světových expertů na lithium-iontové baterie, staví v současné době továrnu na baterie v německém Erfurtu. Pro Bosch je toto spojení dalším krokem na cestě k vedoucí pozici na elektromobilním trhu. 48voltové baterie Bosch již dnes používá celá řada světových výrobců automobilů.

48voltový systém se má stát minimálním standardem na automobilovém trhu zítřka

Portfolio firmy Bosch pro 48voltové systémy se rozšiřuje i mimo 48voltové baterie, aby zahrnulo další systémové komponenty, jako převodníky DC/DC a elektrické stroje. S touto technologií hodlá Bosch připravit vozidla všech tříd na budoucí emisní požadavky a nabídnout cenově dostupnou hybridizaci. Jeho 48voltová elektrifikace rozšiřuje spalovací motor o elektromotor. Tento motor je napájen 48voltovou baterií, která se obratem nabíjí rekuperací energie uvolněné během brždění. Tím je možné snížit spotřebu paliva až o 15 procent. „Budeme-li chtít zvýšit účinnost, nebudeme si už moci dovolit nechat energii brzd unikat,“ říká Hartung. „Tato 48voltová hybridizace se s jistotou stane minimálním standardem na automobilovém trhu zítřka.“ Trh 48voltových řešení roste v celosvětovém měřítku. Bosch očekává, že do roku 2025 bude téměř 20 procent nových aut prodaných ročně po celém světě vybaveno 48voltovým systémem s příslušnou baterií. Poptávka po 48voltových systémech roste, zejména v Evropě a v Číně.

Nízké náklady a snadná integrace – 48voltová baterie Bosch

Závod Bosch v čínském Wuxi zahájil výrobu první generace 48voltových baterií koncem loňského roku. Jedinečným rysem nejnovější verze tohoto výrobku je kompaktnost a schopnost pasivního chlazení. To znamená, že výrobci automobilů mohou jednoduše zabudovat baterii do vozidla bez nutnosti přídavného chlazení. Kromě toho se obejdou bez vlastní zdlouhavé a nákladné konstrukční práce. „Věříme, že naše 48voltová baterie dosáhne vedoucí pozice na trhu a díky ní se stane 48voltový hybrid dostupným pro hromadný trh,“ uvádí Hartung.

Odbornost napříč ekosystémem e-mobility

Bosch zaujímá v oblasti e-mobility mnohem širší pozici než jakákoli jiná firma. Jeho cílem je stát se jedničkou na hromadném trhu e-mobility, který vznikne v roce 2020 a v dalších letech. Do roku 2025 společnost plánuje v této oblasti více než desetinásobný nárůst tržeb, na pět miliard eur. Komponenty elektrických pohonů Bosch jsou již dnes po celém světe ve více než milionu vozidel. Dodavatel technologií a služeb uskutečnil projekty s pohony pro 50 platforem elektrických vozidel. V Číně, která je největším a nejrychleji rostoucím trhem elektrických vozidel, je jedničkou na trhu. Technologie Bosch můžete najít prakticky v každé třídě vozidel, od elektrických dětských kočárků, jízdních kol a skútrů, přes osobní auta až k užitkovým vozům. Odbornost společnosti se tak rozšířila napříč celým ekosystémem e-mobility. Bosch se spojil s různými výrobci vozidel, aby umožnil řidičům e-vozidel založených na aplikaci přístup k 40 000 nabíjecích míst v osmi evropských zemích.

Kontakt pro novináře:

Jörn Ebberg
Tel.: +49 711 811-26223
Twitter: @joernebberg

Tags: Mobility Solutions, baterie

Mobility Solutions je největší obchodní oblastí Bosch Group. V roce 2018 dosáhl její prodej částky 47,6 miliardy eur, což odpovídá podílu 61 procent na celkovém prodeji skupiny. Díky tomu je Bosch Group jedním z největších dodavatelů automobilového průmyslu. Mobility Solutions sleduje vizi mobility, která je bez nehod, bez emisí a bez stresu, a spojuje odborné znalosti skupiny v oblastech automatizace, elektrifikace a konektivity. Pro zákazníky jsou tak výsledkem integrovaná řešení mobility. Mezi hlavní obchodní oblasti patří: vstřikovací technika a vedlejší agregáty pro spalovací motory, rozmanitá řešení pro elektrifikaci pohonu, bezpečnostní systémy pro automobily, asistenční systémy a funkce pro automatizované řízení, technika pro uživatelsky přívětivé informační a zábavní systémy a komunikaci přesahující rámec vozidla, servisní koncepty, jakož i technika a služby pro obchod s motorovými vozidly. Bosch přinesl důležité inovace v automobilové technice, například elektronické řízení motoru, stabilizační systém ESP nebo systém přímého vstřikování nafty common rail.

Bosch Group je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává na 410 000 lidí (k 31. 12. 2018). Prodej firmy za rok 2018 dosáhl hodnoty 78,5 miliardy eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem Bosch Group je přinášet inovace pro propojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 460 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Základem pro budoucí růst firmy je její inovační síla. Bosch zaměstnává 68 700 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 130 lokalitách po celém světě.

Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.cz, www.twitter.com/BoschPress.

Stále hledáte něco?