Suche

Tisková informace #Mobility Solutions
Sdílet tiskovou informaci

IAA 2019: Bosch má zakázky v hodnotě 13 miliard eur v oblasti elektromobility

Odvětví mobility se opět vyvíjí lépe než trh

  • Dr. Volkmar Denner, předseda představenstva společnosti Bosch: „Díky společnosti Bosch je mobilita šetrná ke klimatu a cenově dostupná.“
  • Obchodní čísla: odvětví mobility se prosazuje v obtížném prostředí
  • Klíč k mobilitě budoucnosti: Bosch investuje ročně téměř tři miliardy eur do odbornosti v oblasti softwaru
  • Od spalovacího motoru až po palivový článek: Bosch pokračuje ve zdokonalování pohonu všeho druhu
  • Krok k automatizovanému řízení: Automatizované parkování v parkovacích domech schváleno
Pavel Roman

Pavel Roman >

X

Stuttgart / Frankfurt – Bosch v případě elektromobility jede v rychlém jízdním pruhu. Žádná jiná firma v tomto oboru nemá srovnatelné know-how. A to se vyplácí: od začátku roku 2018 získala společnost Bosch v oblasti elektromobility zakázky v hodnotě zhruba 13 miliard eur, včetně sériových projektů bateriových elektrických pohonů pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. S těmito úspěchy a díky své síle v oblasti inovací se Bosch prosazuje i v současném obtížném prostředí. Obchodní oblast Mobility Solutions se v roce 2019 opět vyvíjí lépe než celosvětová automobilová výroba. Navzdory aktuálně klesajícímu vývoji na trhu budou prodeje z této obchodní oblasti jen mírně pod úrovní loňského roku. „Transformace mobility přináší výzvy – ale také příležitosti. A ty chceme využít,“ říká Dr. Volkmar Denner, předseda představenstva společnosti Bosch. Bosch jde vstříc budoucnosti mobility. Společnost je otevřená novým technologiím, dále vyvíjí konvenční pohony a podporuje elektrifikaci. Společnost zároveň pohání kupředu automatizaci, konektivitu a personalizaci mobility. Klíčem k tomu je elektronika a software. Odvětví mobility aktuálně zaměstnává na 14 000 softwarových vývojářů a roční náklady na expertní činnosti v oblasti softwaru dosahují tři miliardy eur. Cíl: lidé by měli zůstat mobilní v souladu se životním prostředím a měli by si moci mobilitu dovolit. „Bosch činí mobilitu šetrnou ke klimatu a cenově dostupnou,“ říká Denner.

Výkonné pohony: od spalovacího motoru až po palivový článek

Bosch stojí v čele při ochraně klimatu, a to nejen tím, že od příštího roku budou všechny jeho závody po celém světě uhlíkově neutrální. „S přesvědčením pracujeme také na mobilitě, která nebude mít žádný znatelný negativní dopad na klima a kvalitu ovzduší,“ říká dále Denner. Společnost ročně investuje 400 milionů eur do bezemisní mobility. Bosch má již dnes v elektromobilitě tak široký záběr, jako žádná jiná firma – od jízdních kol po nákladní vozidla, od lehkých 48voltových hybridních pohonů po plně elektrický pohon. Se svojí 48voltovou baterií Bosch usiluje o vedoucí postavení na trhu a pro příslušné bateriové články teď uzavřel dlouhodobou spolupráci s čínskou společností Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL). Bosch pravděpodobně překročí obrat ve výši pěti miliard euro v roce 2025, který byl ještě na začátku tohoto roku předpovídán pro komponenty a systémy z oblasti elektromobility pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. „Nezáleží na tom, jak technicky zrealizujeme bezemisní mobilitu, musíme ji na trhu prosadit. To se nám podaří jen s cenově výhodnými řešeními. Jinak klimatu nepomůžeme,“ uvádí Denner. Bosch chce vytvořit masový trh s palivovými články a uvést je do sériové výroby, aby se stal lídrem na trhu v oblasti elektromobility. „Díky Bosch jsou alternativní pohony cenově dostupné,“ zdůrazňuje Denner.

Nová technika: méně pevných částic, méně brzdného prachu

Ještě v roce 2030 budou mít tři ze čtyř nových vozidel pod kapotou konvenční pohon; část z nich podporovaný 48voltovým systémem nebo jako Plug-in-Hybrid. Proto Bosch stále zvyšuje efektivitu jak naftových tak benzínových motorů. Nejnovější pokrok: s vnitřními úpravami motoru a moderním ošetřením emisí dokáží benzínové motory být i v běžném provozu až o 70 procent pod limitem pro pevné částice podle normy Euro-6d-temp. Bosch chce minimalizovat také emise pevných částic způsobené bržděním. V porovnání s běžným brzdovým kotoučem vytváří iDisc až o 90 procent méně brzdného prachu. Regenerativní brzdový systém Bosch může u elektrifikovaných vozidel snížit množství pevných částic z brždění dokonce o více než 95 procent.

Milník: schválen první systém úrovně 4

Velkých obchodních úspěchů dosahuje Bosch také u automatizovaného řízení. Základ tvoří asistenční systémy pro řidiče. V této oblasti Bosch v tomto roce posílí o dvanáct procent, při obratu dvě miliardy eur. Do dalších úrovní automatizovaného řízení investuje Bosch do roku 2022 čtyři miliardy eur. Pro americký a asijský trh vyvíjí Bosch systémy handsfree úrovně 2 – dálniční asistenty, kteří umožní sundat ruce z volantu. Bosch a Daimler nedávno v Německu obdrželi celosvětově první povolení pro systém úrovně 4: pro automatizované parkování v parkovacím domě Stuttgartského muzea Mercedes-Benz. Plně automatizovaná parkovací služba přitom již nepředstavují žádný prototyp. Do konce roku 2021 má být tímto systémem vybaven další tucet parkovacích domů.

Mobilita na míru: Služby kyvadlové dopravy a Rolling Chassis

Obrat v oblasti mobility dal vzniknout novým aktérům na trhu. S těmito aktéry se tento obchod zpřístupnil i pro Bosch. Společnost tak spolupracuje se třemi největšími poskytovateli Ride-Hailing – DiDi, Lyft a Uber, kteří již celosvětově zprostředkují celkem přes 50 milionů jízd denně. Čínský poskytovatel mobility s vedoucím postavením DiDi například využívá bateriový servis Bosch založený na cloudu, pomocí něhož lze prodloužit životnost autobaterií.

V budoucnu budou tito poskytovatelé služeb mobility nabízet mobilitu na míru stále častěji prostřednictvím vozidel kyvadlové dopravy. Do roku 2025 by tak mělo celosvětově jezdit více než 2,5 milionů vozidel kyvadlové dopravy. Pomocí svých řešení elektrifikace, automatizace, konektivity a personalizace chce Bosch těmto poskytovatelům umožnit nabízet dopravní služby s nejvyšším komfortem a maximální bezpečností. Základ pro takováto vozidla kyvadlové dopravy mohou tvořit Rolling Chassis – modulové platformy připravené k jízdě, na které lze flexibilně namontovat karoserie. Za tímto účelem zahájil Bosch začátkem roku spolupráci s firmou Benteler, expertem na podvozky a automobily. Rolling Chassis využije jako první zákazník Automobili Pininfarina pro vlastní vozidla, a navíc je bude dále distribuovat.

Kontakt pro novináře:

Inga Ehret
Tel.: +49 711 811-16476
Twitter: @BoschPress

Mobility je největší obchodní oblastí Bosch Group. V roce 2022 vygenerovala 60 % provozního obratu ve výši 52,6 miliard eur. Díky tomu je Bosch Group jedním z největších dodavatelů automobilového průmyslu. Mobility sleduje vizi mobility, která je bez nehod, bez emisí a bez stresu, a spojuje odborné znalosti skupiny v oblastech automatizace, elektrifikace a konektivity. Pro zákazníky jsou tak výsledkem integrovaná řešení mobility. Mezi hlavní obchodní oblasti patří: Vstřikovací technika a vedlejší agregáty pro spalovací motory, rozmanitá řešení pro elektrifikaci pohonu, bezpečnostní systémy pro automobily, asistenční systémy a funkce pro automatizované řízení, technika pro uživatelsky přívětivé informační a zábavní systémy a komunikaci přesahující rámec vozidla, servisní koncepty, jakož i technika a služby pro obchod s motorovými vozidly. Bosch přinesl důležité inovace v automobilové technice, například elektronické řízení motoru, stabilizační systém ESP nebo systém přímého vstřikování nafty common rail.

Bosch Group je předním mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává zhruba 421 000 zaměstnanců (stav k 31. 12. 2022). Obrat firmy za rok 2022 dosáhl podle předběžných výsledků hodnoty 88,2 miliard eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem skupiny Bosch je usnadnit propojený život pomocí produktů a řešení, které buď obsahují umělou inteligenci (AI), nebo byly vyvinuty či vyrobeny s její pomocí. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 470 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Bosch Group se svými více než 400 pobočkami po celém světě je od roku 2020 uhlíkově neutrální (Scope 1 a 2). V rámci toho byly v roce 2022 kompenzovány zbytkové emise ve výši 0,7 milionu tun CO₂ pomocí uhlíkových kreditů. Scope 1, 2, 3 je vykazováno podle GHG protokolu. Bosch zaměstnává 85 500 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 136 lokalitách po celém světě a zhruba 44 000 softwarových inženýrů.

Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.cz, twitter.com/BoschPress.

Stále hledáte něco?