Suche

Lepší než pár očí: Bosch kamera s umělou inteligencí pro asistenční systémy pro řidiče a automatizované řízení

Bosch usiluje o vedoucí postavení na trhu kamerové techniky

  • Harald Kröger: „Chceme z auta udělat lepšího řidiče, než je člověk.“
  • Kamera Bosch spojuje dohromady hned několik způsobů pro spolehlivé rozpoznávání objektů.
  • Umělá inteligence navržená společností Bosch: kamera vylepšuje již existující asistenční systémy ve vozidlech a rozšiřuje jejich spektrum použití.

Stuttgart/Yokohama – Automatizované řízení postupně poskytuje řidiči stále více a více pomoci. Cílem je, aby vozidlo mohlo převzít úplnou kontrolu. „Chceme, aby byly auta lepšími řidiči, než jsou lidé a zvyšovat tak bezpečnost na silnicích. Technika proto musí pracovat spolehlivěji než člověk,“ říká člen představenstva společnosti Bosch Harald Kröger. To představuje velkou výzvu, hlavně v rámci vnímání okolí. Jenom tehdy, když automatizované vozidlo v každém okamžiku spolehlivě ví, co se děje v jeho okolí, může zvolit správnou jízdní strategii a především bezpečnou jízdní strategii. Při vnímání okolí vsází Bosch na různé principy senzorů, mimo jiné na ultrazvukovou, radarovou a video techniku. Pokud jde o konstrukci a fungování, kamery se co nejvíce přibližují lidskému oku, a představují tak neocenitelný přínos pro automatizované řízení. V současnosti již také hrají klíčovou roli u asistenčních systémů pro řidiče. Společnosti Bosch se nyní podařilo pozdvihnout kamerovou techniku v automobilu na novou úroveň. Nová technika Bosch se bude v prvních vozidlech používat již v roce 2019. Díky kombinaci spojení hned několika způsobů k rozpoznávání objektů a umělé inteligence bude vnímání okolí výrazně spolehlivější a doprava na cestách bezpečnější. Bosch tak usiluje o vedoucí postavení na trhu a chce v oblasti kamerové techniky udávat krok.

Mezi viděním a vnímáním existuje u člověka velký rozdíl

Vozidla s asistenčními systémy, automatickým nouzovým brzděním a možností automatizované jízdy, musí být schopny vidět všechny objekty ve svém okolí. Navíc musí bleskově rozpoznat, zda a které objekty jsou pro ně a pro jejich vlastní jízdní strategii relevantní. Stejně rychle musí auto rozpoznat, a tedy vnímat, jak na relevantní objekty zareagovat. Má brzdit, vyhnout se nebo může pokračovat v jízdě? Na rozdíl od lidského oka byla nová monovideokamera MPC3 od společnosti Bosch optimalizovaná na zvládání takových rozhodnutí. Vidění a vnímání jsou totiž pro nás lidi dvě různé věci. I když jsou naše oči bezpochyby zázrakem přírody, máme svá slabá místa ve vizuálním vnímání: jenom proto, že něco vidíme, to ještě neznamená, že to také rozpoznáme, a tedy vnímáme. Například mnoho účastníků dopravních nehod po kolizi uvádí, že se sice podívali směrem k druhému účastníku nehody, ale nevšimli si jej. Odhaduje se, že tento jev se vztahuje až na 50 procent nehod na silnicích. Nová kamera Bosch lidské oko v tomto bodě předstihla také proto, že se neunaví, a i po několikahodinové jízdě funguje stále tak, jako na prvním kilometru.

Technologie Bosch umožňuje nové a vylepšené systémy asistence řidiče

Největším plusem nové technologie je spolehlivé rozpoznávání objektů – díky spojení hned několik způsobů rozpoznávání. Využívá se přitom mimo jiné také umělá inteligence: inženýři ze společnosti Bosch přizpůsobili kameru tak, aby spolehlivě rozpoznala, jestli je krajnice sjízdná nebo ne, například i když na vozovce chybí značení jízdních pruhů. Inteligence kamery je založená na know-how společnosti Bosch a je integrovaná do čipu japonské firmy Renesas, známého jako V3H. Zlepšuje také již existující asistenční systémy pro řidiče a rozšiřuje spektrum jejich použití. Například by mohlo dojít ke zlepšení automatických systémů nouzového brzdění a zamezit tak střetu vozidla s různými druhy zvířat. Navíc se zvyšuje spolehlivost při zahájení nouzového brzdění, protože kamera dokáže vnímat i hůře viditelné chodce. Z inovace Bosch profituje rovněž dopravní značení. Nová kamera Bosch dokáže díky optickému rozpoznávání znaků spolehlivě přečíst text nebo čísla na dopravních značkách a informace předat řidiči zobrazením na palubní desce.

V interní soutěži „Bosch Innovation Award“ získala nová kamera s umělou inteligencí první cenu.

Fotografie:

#2719170, #2719173

Kontakt pro novináře:

Inga Ehret
Tel.: +49 711 811-16476
Twitter: @BoschPresse

ZAŽIJTE BOSCH NA IAA 2019 ve Frankfurtu nad Mohanem: nově vnímat mobilitu a učinit ji co možná nejbezpečnější, bezemisní a strhující – to je cíl společnosti Bosch. Z technického hlediska chce tento poskytovatel technologií a služeb dosáhnout těchto cílů prostřednictvím personalizace, automatizace, konektivity a elektrifikace. Na IAA 2019 prezentuje Bosch svá nejnovější řešení, díky kterým bude silniční doprava bezpečnější a efektivnější, zpřístupní mobilitu na vyžádání a automobily promění na osobní asistenty.

TISKOVÁ KONFERENCE BOSCH: úterý, 10. září 2019, 12:55 až 13:15 hod. (místního času): s Dr. Volkmarem Dennerem, předseda představenstva společnosti Bosch, a Dr. Stefanem Hartungem, předsedou obchodní oblasti Mobility Solutions, na veletržním stánku Bosch v hale 8.

SLEDUJTE Bosch IAA 2019 highlights na adrese www.bosch-iaa.com a na Twitteru: #BoschIAA

Tags: IAA 2019, IAA, kamera, AI

Mobility Solutions je největší obchodní oblastí Bosch Group. V roce 2018 dosáhl její prodej částky 47,6 miliardy eur, což odpovídá podílu 61 procent na celkovém prodeji skupiny. Díky tomu je Bosch Group jedním z největších dodavatelů automobilového průmyslu. Mobility Solutions sleduje vizi mobility, která je bez nehod, bez emisí a bez stresu, a spojuje odborné znalosti skupiny v oblastech automatizace, elektrifikace a konektivity. Pro zákazníky jsou tak výsledkem integrovaná řešení mobility. Mezi hlavní obchodní oblasti patří: vstřikovací technika a vedlejší agregáty pro spalovací motory, rozmanitá řešení pro elektrifikaci pohonu, bezpečnostní systémy pro automobily, asistenční systémy a funkce pro automatizované řízení, technika pro uživatelsky přívětivé informační a zábavní systémy a komunikaci přesahující rámec vozidla, servisní koncepty, jakož i technika a služby pro obchod s motorovými vozidly. Bosch přinesl důležité inovace v automobilové technice, například elektronické řízení motoru, stabilizační systém ESP nebo systém přímého vstřikování nafty common rail.

Bosch Group je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává na 410 000 lidí (k 31. 12. 2018). Prodej firmy za rok 2018 dosáhl hodnoty 78,5 miliardy eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem Bosch Group je přinášet inovace pro propojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 460 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Základem pro budoucí růst firmy je její inovační síla. Bosch zaměstnává 68 700 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 130 lokalitách po celém světě.

Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.cz, www.twitter.com/BoschPress.

Stále hledáte něco?