Suche

Firma BOSCH DIESEL s.r.o. otevřela ve spolupráci s městem Jihlavou novou městskou mateřskou školu Bystrouška zaměřenou na technickou výchovu předškolních dětí

Pavel Roman

Pavel Roman >

X

Bosch jako prorodinně orientovaná firma nabízí svým zaměstnancům rozšířenou péči o děti a zasazuje se o rozvoj technického vzdělávání na Vysočině

  • Společnost Bosch v České republice neustále posiluje své aktivity v oblasti firemní společenské odpovědnosti.
  • Bosch v Jihlavě zvyšuje atraktivitu technického vzdělávání u mladé generace, a to i na úrovni předškolního vzdělávání.
  • Nová mateřská škola Bystrouška je součástí personální strategie umožňující sladění pracovního a rodinného života zaměstnanců.
  • Finanční dar pro MŠ Bystrouška ve výši téměř 629 000 korun věnuje společnost Bosch na podporu vzdělávacích aktivit, technického vzdělávání u dětí, včetně nákupu hraček a učebních pomůcek.

Jihlava – Dne 26. srpna 2019 otevřelo vedení města Jihlavy společně se zástupci firmy Bosch slavnostně novou mateřskou školu Bystrouška v jihlavské části Na Dolech. Jedná se o první školku na Vysočině, která nabídne nepřetržitý provoz. Mateřská škola umožňuje internátní provoz s přespáním v noci a otevřena bude od pondělí do pátku.

Za město Jihlavu se otevření zúčastnila primátorka města Jihlavy Karolína Koubová a náměstek primátorky Petr Laštovička. Firma Bosch byla zastoupena reprezentantem společnosti Bosch pro Českou a Slovenskou republiku Milanem Šlachtou, obchodním ředitelem BOSCH DIESEL s.r.o. Ralphem Carlem a vedoucím personálního oddělení Pavlem Krsičkou.

Dvoupodlažní budova s kapacitou sto dětí ve čtyřech třídách má k dispozici veškeré zázemí s vlastním stravovacím provozem. Budova školy také využívá moderní nízkoenergetické technologie a je tak šetrná k životnímu prostředí.

Bosch v Jihlavě zvyšuje atraktivitu technického vzdělávání u mladé generace, a to i na úrovni předškolního vzdělávání

Exteriér i interiér školky zdobí řada barevných obrázků navržených jihlavskými dětmi. Ve školce na předškoláky čeká například keramická dílna a polytechnická dílna s pracovními stoly. Nechybí ani dráha pro jízdu na odrážedlech a malá divadelní scéna v přilehlé zahradě. Vedle podpory technického vzdělávání předškoláků bude ve školce podle zájmu probíhat výuka angličtiny a němčiny.

Kapacita školky činí 100 míst a je již nyní plně využita. Firma BOSCH DIESEL bude mít po dobu 10 let ve školce rezervovanou kapacitu 75 míst pro děti svých zaměstnanců. Na oplátku se firma zavázala podporovat po dobu deseti let vzdělávací programy a vybavení školky každoroční částkou ve výši 1 milion korun.

Reprezentant firmy Bosch pro Českou a Slovenskou republiku Milan Šlachta řekl během slavnostního otevření: „ Jsem velice rád, že se mohu účastnit dnešního otevření mateřské školky Bystrouška v Jihlavě. Projektu, který jsme se jako Bosch rozhodli podporovat, protože je plně v souladu s naší firemní strategií zaměřenou na podporu vzdělávání, sociálních a kulturních projektů, a také zlepšování podmínek pro naše zaměstnance. Pro společnost Bosch se jedná již o druhý projekt tohoto typu. Před dvěma lety se otevírala mateřská školka ve spolupráci s městem České Budějovice. Zde byla s pomocí firmy Bosch zrekonstruována budova, která dnes slouží jako mateřská škola pro 60 dětí. I zde Bosch každý rok přispívá finanční částkou a děti si užívají technické hry a hračky dodané naší společností.“

Podpora technického vzdělávání mládeže jako součást společenské odpovědnosti firmy Bosch

Vzhledem k zaměření průmyslu v České republice a nedostatku technických pracovníků na českém trhu podporuje Bosch atraktivitu technického vzdělávání u mladé generace, a to na všech úrovních. Bosch spolupracuje na různých projektech s technickými VŠ, přes odborné střední školy a vybrané základní školy, až po předškolní zařízení, jako je mateřská škola Bystrouška.

„Hra s technicky zaměřenou stavebnicí může být tím prvním impulsem, který nastartuje zájem a nasměruje dnešní malé děti k technice. Tato generace ponese budoucnost českého průmyslu,“ doplnil Milan Šlachta.

„Bosch v Jihlavě neustále pracuje na zlepšování podmínek umožňujících zaměstnancům co nejlépe skloubit pracovní a rodinný život. Jako prorodinně orientovaná firma chceme nabídnout našim zaměstnancům takovou péči o děti, která přesahuje běžný časový úsek od osmi do šestnácti hodin. V pozici zaměstnavatele si uvědomujeme, že motivovaní a spokojení zaměstnanci jsou pro nás cennou konkurenční výhodou. Projekt mateřské školy Bystrouška je proto součástí jak firemní strategie tvorby inovativních pracovních míst, tak i důležitou podmínkou pro další úspěšné fungování závodu Bosch v Jihlavě,“ prohlásil u příležitosti otevření mateřské školy obchodní ředitel BOSCH DIESEL s.r.o. Ralph Carle.

Finanční dar firmy Bosch pro MŠ Bystrouška podpoří vzdělávací programy

U příležitosti otevření mateřské školy předali zástupci společnosti Bosch Milan Šlachta a Ralph Carle vedení mateřské školy Bystrouška dárcovský šek. Z darované částky ve výši necelých 629 000 korun bude možno podpořit různé vzdělávací aktivity, technické vzdělávání u dětí, včetně nákupu hraček a učebních pomůcek.

„Chceme, aby se Jihlava a Kraj Vysočina staly přitažlivým místem pro chytré mozky, nejlepší talenty a vzdělané inovátory nových myšlenek. Z tohoto pohledu je investice do vzdělání dětí v předškolním věku nejen dobrou investicí do zajištění budoucnosti našeho závodu, ale i dobrou investicí pro budoucnost nás všech,“ uzavřel na závěr slavnostního otevření reprezentant společnosti Bosch pro Českou a Slovenskou republiku Milan Šlachta.

Závod Jihlava

Ve firmě BOSCH DIESEL s.r.o. pracuje na 4 300 zaměstnanců, vyrábějí se zde vysokotlaká čerpadla pro dieselové motory, tlakové zásobníky a regulační ventily tlaku pro systém common rail. V roce 2011 získala firma prestižní ocenění „Národní cena kvality ČR-Excelentní firma“, v roce 2013 ocenění za prorodinně orientovanou personální politiku firmy „Audit rodina & zaměstnání“, udělované Ministerstvem práce a sociálních věcí České republiky. V prosinci 2018 se firmě opakovaně podařilo získat v renomované soutěži nejlepších českých exportérů „Exportér roku 2018“ první místo v kategorii „Exportér roku Kraje Vysočina s největším objemem exportu za rok 2017“.

Fotografie:

8-JhP-1-24-2019

Kontakt pro novináře:

Mojmír Kolář
Tel.: +420 56758-5601
Email: Mojmir.Kolar@cz.bosch.com

Bosch v České republice se skládá ze šesti legálních entit a v roce 2018 zaměstnával 8 674 pracovníků. Konsolidovaný prodej v roce 2018 dosáhl 22 miliard korun (849 milionů eur) a celkový prodej v České republice (tj. včetně dodávek dalším společnostem Bosch) dosáhl částky 53 miliard korun (2,067 miliardy eur). Bosch je v zemi zastoupen všemi svými čtyřmi obchodními oblastmi: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Společnost působí v České republice v 8 lokalitách, z nichž 5 jsou výrobní závody.

Více informací na www.bosch.cz, www.bosch-press.cz.

Bosch Group je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává na 410 000 lidí (k 31. 12. 2018). Prodej firmy za rok 2018 dosáhl hodnoty 78,5 miliardy eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem Bosch Group je přinášet inovace pro propojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 460 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Základem pro budoucí růst firmy je její inovační síla. Bosch zaměstnává 68 700 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 130 lokalitách po celém světě.

Více informací na www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.twitter.com/BoschPress.

Stále hledáte něco?