Suche

Bosch Diesel s.r.o. Jihlava připravil úspěšný čtvrtý ročník technické soutěže „Grand Prix Kaipan“

Bosch se trvale zasazuje o rozvoj technického vzdělávání mládeže na Vysočině

  • Příklad úspěšné spolupráce s Krajem Vysočina v oblasti technického vzdělávání.
  • Do čtvrtého ročníku technické soutěže „Grand Prix Kaipan“ se zapojilo devět týmů.
  • Podpora technického vzdělávání mládeže jako součást společenské odpovědnosti firmy Bosch.
Grand Prix Kaipan

Jihlava – Kraj Vysočina vypisuje z podnětu a za podpory firmy Bosch Diesel s.r.o. od roku 2016 projekt pod názvem „Postav si své auto“ určený pro střední školy nabízející studium technických oborů. Tento v České republice jedinečný projekt má za cíl prostřednictvím stavby atraktivní stavebnice sportovního vozu české výroby „Kaipan“ podnítit zájem mladé generace o techniku a studium oborů technického vzdělávání.

Dne 21. června 2019 proběhl na jihlavském Polygonu v rámci projektu „Postav si své auto“ v pořadí již čtvrtý ročník technické soutěže „Grand Prix Kaipan“. Celkem se akce účastnilo devět konstruktérských týmů středních technických škol z Kraje Vysočina. V každém týmu byli 4 soutěžící, v soutěžním týmu musela být zastoupena minimálně i jedna dívka.

Kromě Poháru jízdy zručnosti byl součástí soutěže také Pohár designerů, Pohár marketingu a Pohár konstruktérů. Absolutním vítězem čtvrtého ročníku se stala Vyšší odborná škola a Střední průmyslové školy Žďár nad Sázavou. Vítězný tým byl ve složení Martin Veselský, Tomáš Plocek, Michaela Heralová a Michal Liška. „Povedla se nám marketingová prezentace, pak jsme to zvládli i na polygonu jako řidiči. Bylo to dobré, všichni v týmu byli sehraní,“ zhodnotil úspěch svého týmu Martin Veselský.

„Projektem Postav si své auto se nám podařilo i díky podpoře firem jako Bosch vzbudit zájem mladých lidí o technické obory. Projekt na sebe postupně nabaluje další činnosti, nápady a inspirace. Studenti se chtějí auty bavit, chtějí je zlepšovat. Těší nás, že mají zájem stavět další Kaipany a jsou ochotni Kaipanům věnovat i svůj volný čas,“ říká o projektu Postav si své auto radní Kraje Vysočina pro oblast školství Jana Fialová.

Vzdělávání a profesní vzdělávání jako součást společenské odpovědnosti

„V rámci podpory technického vzdělávání u školních dětí vyhlašuje od roku 2014 firma Bosch společně s Krajem Vysočina technickou soutěž pro žáky a žákyně regionálních základních škol pod názvem „Stavíme z Merkuru“. Firma Bosch v Jihlavě opakovaně podporuje základní školy v Kraji Vysočina nákupem technických stavebnic Merkur a Roto. V roce 2017 zahájil Bosch v Jihlavě společně s Krajem Vysočina podporu projektu Lego Mindstorms – programovatelné robotické stavebnice. Tento projekt cílí na žáky devátých tříd základních škol, navazuje na projekty Merkur a Roto a vhodným způsobem doplňuje technickou výuku žáků. Pořádáním tzv. „Girls’ Day“ podporuje firma Bosch u dívek zájem o techniku,“ doplnil vedoucí personálního oddělení Bosch Diesel s.r.o. Pavel Krsička.

„Podporou duálního vzdělávání a podporou technicky zaměřených studentů rozhodným způsobem přispíváme jak k zajištění budoucnosti závodu Bosch v Jihlavě, tak i k budoucnosti českého průmyslu,“ shrnul na závěr akce Ralph Klaus Carle, obchodní ředitel firmy Bosch Diesel s.r.o.

Závod Jihlava

Ve firmě Bosch Diesel s.r.o. pracuje na 4 500 zaměstnanců, vyrábějí se zde vysokotlaká čerpadla pro dieselové motory, tlakové zásobníky a regulační ventily tlaku pro systém common rail. V roce 2011 získala firma prestižní ocenění „Národní cena kvality ČR-Excelentní firma“, v roce 2013 ocenění za prorodinně orientovanou personální politiku firmy „Audit rodina & zaměstnání“, udělované Ministerstvem práce a sociálních věcí České republiky. V prosinci 2018 se firmě opakovaně podařilo získat v renomované soutěži nejlepších českých exportérů „Exportér roku 2018“ první místo v kategorii „Exportér roku Kraje Vysočina s největším objemem exportu za rok 2017“.

Kontakt pro novináře:

Mojmír Kolář
Tel.: +420 56758-5601
E-mail: Mojmir.Kolar@cz.bosch.com

Tags: technické soutěže, Jihlava, Kaipan

Bosch v České republice se skládá ze šesti legálních entit a v roce 2018 zaměstnával 8 674 pracovníků. Konsolidovaný prodej v roce 2018 dosáhl 22 miliard korun (849 milionů eur) a celkový prodej v České republice (tj. včetně dodávek dalším společnostem Bosch) dosáhl částky 53 miliard korun (2,067 miliardy eur). Bosch je v zemi zastoupen všemi svými čtyřmi obchodními oblastmi: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Společnost působí v České republice v 8 lokalitách, z nichž 5 jsou výrobní závody.

Více informací na www.bosch.cz, www.bosch-press.cz.

Bosch Group je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává na 410 000 lidí (k 31. 12. 2018). Prodej firmy za rok 2018 dosáhl hodnoty 78,5 miliardy eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem Bosch Group je přinášet inovace pro propojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 460 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Základem pro budoucí růst firmy je její inovační síla. Bosch zaměstnává 68 700 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 130 lokalitách po celém světě.

Více informací na www.bosch.com, iot.bosch.com, twitter.com/BoschPresse.

Stále hledáte něco?