Suche

CES 2019: Bosch rozšiřuje svou pozici vedoucí společnosti v oblasti IoT

Propojená řešení pro mobilitu a domácnosti zítřka

  • IoT a AI: „Jen s pomocí umělé inteligence dokážeme naplno využít potenciál Internetu věcí.“
  • IoT na cestách: Bosch představuje propojenou mobilitu zítřka.
  • IoT v domácnosti: propojené spotřebiče znatelně usnadňují život svým majitelům.
  • IoT #LikeABosch: Bosch spustil celosvětovou IoT image kampaň.

Las Vegas, NV – Internet věcí (IoT = Internet of Things) ve stále větší míře mění náš svět. Na veletrhu CES 2019 v Las Vegas společnost Bosch prezentovala, co všechno už je dnes možné. Spektrum řešení společnosti Bosch prezentované na největší světové přehlídce spotřební elektroniky bylo obrovské. Od konceptu vozidla kyvadlové dopravy, díky kterému se nový typ mobility stává realitou, až po chladničky s konektivitou, které si umí poradit se skladováním potravin, a sekačky na trávu, které se sami učí. „Společnost Bosch včas rozpoznala obrovské příležitosti v oblasti Internetu věcí. Už téměř deset let aktivně utváříme propojený svět,“ říká člen představenstva Bosch Dr. Markus Heyn. „Dnes jsme přední společností v oblasti IoT. Krok za krokem rozšiřujeme naše softwarové a IT odborné znalosti.“ S využitím svého vlastního IoT cloudu společnost realizovala již více než 270 projektů v oblasti mobility, chytrých domácností, chytrých měst a zemědělství. Počet senzorů a zařízení propojených přes IoT Suite od společnosti Bosch od loňského roku vzrostl téměř o 40 procent a v současnosti dosahuje 8,5 milionu.

Jedním z klíčových faktorů dalšího růstu a dalších obchodních příležitostí v oblasti Internetu věcí je umělá inteligence (Al = Artificial intelligence). To je také oblast, ve které Bosch hraje rozhodující roli při podpoře vývoje. „Potenciál IoT budeme schopni nejlépe využít teprve tehdy, až ho spojíme s umělou intelgiencí a budeme pracovat na jejich vývoji souběžně,“ říká Heyn. Podle jeho názoru se tyto dvě oblasti navzájem doplňují: „IoT potřebuje inteligenci. Použití propojených věcí ke shromažďování údajů může být rozhodujícím faktorem pro rozvoj umělé inteligence. Pouze prostřednictvím umělé inteligence se mohou propojené věci stát inteligentními a naučit se vyvozovat vlastní závěry. V první řadě se ale snažíme dosáhnout konkrétních zlepšení skutečného každodenního života lidí – prostřednictvím věcí, jako je více času, více bezpečnosti, více efektivnosti a více pohodlí.“ Heyn zde uvádí jako příklad detekci požáru prostřednictvím videa: pomocí inteligentní analýzy obrazu jsou bezpečnostní kamery schopné identifikovat požár během několika vteřin, ještě před tím, než systémové senzory zaznamenají teplo a kouř. Tímto způsobem je možné detekovat požáry podstatně dříve, než s použitím běžných požárních nebo kouřových poplašných systémů. Tím se šetří cenné minuty, ve kterých může dojít k záchraně životů.

Dalším klíčovým faktorem na úspěšné cestě k éře IoT je partnerství. Tady si Bosch volí mezi tradičními a novými hráči. Výsledkem nedávno uzavřené aliance s kanadským poskytovatelem platformy Mojio už je první integrovaná platforma pro propojená vozidla: v případě nehody dokáže speciální algoritmus společnosti Bosch určit, kde a kdy k nehodě došlo, a jak moc je vážná. Prostřednictvím cloudu Mojio jsou data bez jakéhokoliv prodlení přenášena do střediska pohotovostní služby Bosch, která automaticky vyšle tísňové volání místním záchranným službám. Zároveň je odeslána zpráva předem určenému seznamu příjemců, a to buď jako textová zpráva, nebo prostřednictvím aplikace Mojio. „Společně s Mojio propojujeme vozidla přímo s cloudem. To znamená, že se záchranné služby mohou dostat na místo nehody rychleji než kdy před tím,“ říká Mike Mansuetti, prezident společnosti Bosch pro Severní Ameriku. Od poloviny příštího roku bude pohotovostní řešení IoT dostupné téměř milionu řidičů v Severní Americe a Evropě.

IoT na cestách: Bosch představuje propojenou mobilitu zítřka

Bosch slaví na CES světovou premiéru s vlastním koncepčním vozidlem kyvadlové dopravy. Na tomto vozidle společnost představuje řešení pro automatizaci, konektivitu a elektrifikaci vozidel. Umožňuje tak návštěvníkům zažít na vlastní kůži nový druh mobility: prostředky kyvadlové dopravy bez řidiče, které se už brzy budou proplétat ulicemi světových měst. „Tím přispíváme k naší vizi mobility, která je v maximální možné míře bez emisí, bez nehod a bez stresu,“ říká Heyn. Pro takovou mobilitu založenou na kyvadlové dopravě bude Bosch dodávat nejen komponenty a systémy, ale také celou řadu služeb mobility, jako jsou platformy pro rezervace, sdílení a konektivitu, stejně jako služby parkování a dobíjení. Společnost Bosch se domnívá, že jsou tyto propojené služby nezbytným předpokladem pro mobilitu kyvadlové dopravy zítřka. Prognózy pro objem trhu s těmito službami jsou rovněž značné: zatímco v roce 2017 to bylo 47 miliard eur, do roku 2022 to bude podle odhadů až 140 miliard eur (zdroj: PwC). Společnost Bosch chce být toho všeho součástí a jejím cílem je dosáhnout se svými řešeními dvojciferného růstu. Heyn o tom nikterak nepochybuje: „V budoucnu bude každé vozidlo na silnici využívat digitální služby Bosch. Budeme je slučovat do inteligentního, hladce propojeného ekosystému.“

Jednou z posledních překážek na zavedení mobility v kyvadlové dopravě do praxe je automatizace vozidel ve složitých městských prostředích. Bosch se domnívá, že odpovědí na tento problém je partnerství: Ve druhé polovině letošního roku se San José v kalifornském Silicon Valley stane pilotním městem pro testování služby plně automatizované, sdílené jízdy bez řidiče poskytované společnostmi Bosch a Daimler. Tři strany již za tímto účelem podepsaly prohlášení o záměru. Bosch a Daimler mají v úmyslu díky své rozvojové alianci zlepšit toky městské dopravy, zvýšit bezpečnost silničního provozu a zajistit důležitý stavební kámen pro dopravu zítřka. Jejich cílem je vyvinout jízdní systém pro plně automatizovanou jízdu bez řidiče (SAE úroveň 4/5), která je připravena k výrobě začátkem příštího desetiletí.

IoT v domácnosti: propojené spotřebiče znatelně usnadňují život svým majitelům

Propojené produkty a služby neusnadňují život pouze na silnicích. „Pracujeme na myšlence propojené domácnosti a spotřebičích, které myslí samostatně a rozumí tomu, co uživatelé chtějí,“ říká Heyn. Na veletrhu CES společnost například prezentovala novou funkci pro chladničky s přístupem k internetu, které rozpoznávají druhy potravin a poskytují doporučení ohledně jejich skladování. Kamera umístěná uvnitř těchto chladniček automaticky rozpozná asi 60 druhů ovoce a zeleniny a pomocí aplikace navrhne ideální místo pro jejich uložení. Výsledkem jsou potraviny skladované nejlepším možným způsobem, díky čemuž zůstanou déle čerstvé a nemusí se tak často vyhazovat.

Další novinkou je projektor PAI, který na kuchyňskou desku promítá virtuální uživatelské rozhraní. Integrovaný 3D senzor zachycuje veškeré pohyby rukou a umožňuje dotykové ovládání tohoto rozhraní. Tímto způsobem mohou uživatelé při vaření a pečení pohodlně vybírat recepty online a telefonovat přes internet. PAI je navržený speciálně pro kuchyňské prostředí, takže nemusí být používán s takovou opatrností jako chytrý telefon nebo tablet. Projektor je možné bezproblémově ovládat dokonce i s ulepenými prsty. Premiéra PAI je naplánována na únor 2019 v Číně, následovat bude uvedení na trh ve Spojených státech.

Na veletrhu CES prezentovala společnost Bosch také svou novou robotickou sekačku na trávu s připojením k internetu Indego S+. Jde o jednu z prvních robotických sekaček na trhu, které umožňují hlasové ovládání přes Amazon Alexu. Jde také o jedinou robotickou sekačku, která umí využívat předpovědi počasí na internetu k automatickému rozhodování o tom, kdy bude nejlepší se příště pustit do sečení trávy. Bosch využívá umělou inteligenci ke zlepšení způsobu, jakým robotická sekačka rozpoznává překážky na trávníku pomocí vyhodnocování dat, jako jsou proud motoru, zrychlení, otáčky motoru a směr. „Používáme umělou inteligenci k tomu, aby byla péče o trávník ještě jednodušší a pohodlnější. Naší vizí je Indego, která se přizpůsobí své zahradě a dokáže se tak vždycky dokonale postarat o sečení trávníku,“ uvádí Heyn.

IoT #LikeABosch: Bosch spouští digitální IoT kampaň

Na veletrhu CES 2019 společnost Bosch také poprvé představila svou novou IoT image kampaň. Hlavním pilířem kampaně je hip-hopový videoklip, jehož protagonista je uživatel IoT, který je vždycky nad věcí. Se svou kampaní „Like a Bosch“, která představuje pro společnost založenou v roce 1886 zcela nebývalé pojetí, vstupuje Bosch na nové území. Reklamní kampaň využívá stávající řadu videí a memů „like a boss“, které se na internetu staly virálem a mají desítky milionů kliknutí. Protagonisty těchto videí jsou běžní lidé, kteří předvádějí neobvyklé kousky, působivé atletické výkony nebo se s nebývalou obratností dostávají ven z prekérních situací. Firemní kampaň „Like a Bosch“ pozměnila pár písmen a rozhýbala tak tento internetový fenomén. Mladík ve videu Bosch má za všech okolností situaci pod kontrolou díky propojeným řešením od společnosti Bosch. S chytrým telefonem v ruce ovládá uvolněně, chytře a sebejistě svoje auto, sekačku na trávu nebo kávovar - řídí věci „like a Bosch“.

Kontakt pro novináře:

Melita Delic, Tel.: +49 711 811-48617, E-mail: Melita.Delic@de.bosch.com
Trix Böhne, Tel.: +49 30 32788-561, E-mail: Trix.Boehne@de.bosch.com
Irina Ananyeva, Tel.: +49 711 811-47990, E-mail: Irina.Ananyeva@de.bosch.com
Jörn Ebberg, Tel.: +49 711 811-26223, E-mail: Joern.Ebberg@de.bosch.com
Annett Fischer, Tel.: +49 711 811-6286, E-mail: Annett.Fischer@de.bosch.com
Briela Jahn, Tel.: +49 711 811-6285, E-mail: Briela.Jahn@de.bosch.com

Tags: umělá inteligence, CES, Internet věcí, IoT, AI

Bosch Group je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává na 410 000 lidí (k 31. 12. 2018). Prodej firmy za rok 2018 dosáhl hodnoty 78,5 miliardy eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem Bosch Group je přinášet inovace pro propojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 460 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Základem pro budoucí růst firmy je její inovační síla. Bosch zaměstnává 68 700 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 130 lokalitách po celém světě.

Společnost byla v roce 1886 založena Robertem Boschem (1861–1942) ve Stuttgartu jako „dílna pro jemnou mechaniku a elektrotechniku“. Obchodně-právní struktura společnosti Robert Bosch GmbH zajišťuje podnikatelskou samostatnost Bosch Group. To umožňuje společnosti dlouhodobě plánovat a investovat do důležitých podnikatelských záměrů pro zabezpečení budoucnosti. 92 procent majetkových podílů Robert Bosch GmbH patří veřejně prospěšné společnosti Robert Bosch Stiftung GmbH / Nadaci Roberta Bosche. Většinová hlasovací práva má však společnost Robert Bosch Industrietreuhand KG, která má zároveň také právo vykonávat funkci společníků. Ostatní podíly a hlasovací práva má rodina Boschových a Robert Bosch GmbH.

Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.cz, twitter.com/BoschPresse.

Stále hledáte něco?