Suche

Tisková informace #Mobility Solutions
Sdílet tiskovou informaci

Systém Bosch je „klíčem“ k zabránění digitálních krádeží automobilů

Perfectly Keyless

Perfectly Keyless je stejně bezpečný jako otisk prstu

  • Prezident divize Bosch Harald Kröger: „Náš systém Perfectly Keyless přináší převratné změny v oblasti systémů bezklíčového přístupu.“
  • Systém Perfectly Keyless znamená konec kompromisů mezi pohodlím a bezpečností v oblasti systémů bezklíčového přístupu.
  • S využitím přenosu dat pomocí zabudovaného digitálního bezpečnostního zámku je možné přesně identifikovat majitele chytrého telefonu.
  • Zabezpečená správa digitálních klíčů pro vozové parky sdílených vozidel, automobily a užitková vozidla.
Pavel Roman

Pavel Roman >

X

Reutlingen, Německo – K narušení běžného bezklíčového přístupového systému vozidla stačí hackerovi méně než pět sekund. Mezi odborníky se tomu říká relay útok (relay attack). Klíčová aplikace od společnosti Bosch to vše změní. „Náš systém Perfectly Keyless přináší převratné změny v oblasti systémů bezklíčového přístupu. Je ‚klíčem‘ k zabránění krádežím digitálních automobilů,“ říká Harald Kröger, prezident divize Automotive Electronics společnosti Bosch. Zajímavostí řešení je, že technologie Bosch pracuje s virtuálním klíčem uloženým v chytrém telefonu. Senzory nainstalované v autě rozpoznávají chytrý telefon majitele bezpečně jako otisk prstu a otevírají vozidlo pouze jemu. Správa digitálních klíčů propojuje aplikaci s vozidlem přes cloud. Se systémem Perfectly Keyless tak Bosch poprvé přichází s něčím, co se dosud nepodařilo žádnému jinému systému bezklíčového přístupu – a tím je pohodlí i bezpečnost zároveň. Nový klíč založený na chytrém telefonu je možné použít u automobilů, celého vozového parku sdílených vozidel a u užitkových vozidel. Bosch se domnívá, že tento systém s vestavěným bezpečnostním zámkem představuje celosvětově obrovský tržní potenciál.

Bosch přináší převratné změny v oblasti bezklíčového přístupu

U běžných bezklíčových systémů je ještě pořád zapotřebí nosit klíče například v kapse pláště nebo obleku. K otevření dveří a nastartování motoru je nutná komunikace s autem přes rádiový signál o nízké frekvenci (LF) nebo ultra vysoké frekvenci (UHF). Automobilový průmysl při závodě se zloději neustále zdokonaluje stávající systémy. Je to jako maratón. „Se systémem Perfectly Keyless se Bosch pouští do sprintu ve vývoji digitálních systémů pro přístup do vozidel. Naším mottem je revoluce místo evoluce,“ říká Kröger. Namísto přenosu dat pomocí nízkofrekvenční nebo vysokofrekvenční rádiové technologie využívá systém Bosch chytrý telefon jako virtuální klíč a Bluetooth jako přenosovou technologii. To znamená, že klíč od vozidla může zůstat doma. A díky desetiletí trvajícím zkušenostem v oblasti polovodičů je společnost Bosch schopna nabídnout připojení bezpečné jako otisk prstu. Součástí každého chytrého telefonu jsou drobné mikročipy pro správu komunikace přes Bluetooth, které hrají v případě řešení Bosch klíčovou roli. Společně se senzory nainstalovanými ve vozidle a speciální řídicí jednotkou tvoří systém, který otevírá dveře pouze chytrému telefonu s virtuálním klíčem, který pasuje do digitálního zámku systému Perfectly Keyless. Systém blokuje signály z jiných chytrých telefonů nebo elektronických zařízení, které manipulují s rádiovým přenosem. Tímto způsobem Perfectly Keyless chrání před neoprávněným přístupem.

Cesta bez klíče

Virtuální klíče od vozidel v chytrých telefonech jsou už delší dobu součástí vozových parků. Tato vozidla se nemůžou dát do pohybu, dokud jejich provozovatel nepovolí vstup přes cloud; pouze tehdy může uživatel pomocí aplikace vozidlo odemknout, nastartovat ho a znovu zamknout. K této komunikaci mezi telefonem a vozidlem se využívá technologie Near field communication (NFC), což je bezdrátový protokol pro sdílení dat na vzdálenost několika centimetrů. Aby to mohlo fungovat, musí uživatel před každou cestou vyndat svůj chytrý telefon a podržet ho na označeném místě na vozidle. Pouze tehdy dokáže systém rozpoznat uživatele a odemkne mu dveře. Se systémem Perfectly Keyless od společnosti Bosch může chytrý telefon zůstat v kapse. To znamená snazší používání pro řidiče a více pohodlí pro uživatele sdílených vozidel. Řešení Bosch funguje také u nákladních automobilů a vozových parcích užitkových vozidel. Výsledkem je konec manuální správy klíčů, fyzického předávání nebo nepříjemnostem při ztrátě nebo krádeži klíče. Při ztrátě nebo krádeži chytrého telefonu, a tím i aplikace Perfectly Keyless, je možné digitální klíč jednoduše online deaktivovat a zamezit tak přístupu do vozidla.

Bosch na CES 2019

  • TISKOVÁ KONFERENCE: Pondělí, 7. ledna 2019, 9:00 – 9:45 místního času v hotelu Mandalay Bay, South Convention Center, 2 poschodí; Mandalay Bay Ballrooms B, C & D
  • STÁNEK: Úterý až pátek, 8. až 11. ledna 2019 v Central Hall, stánek #14020
  • SLEDUJTE to nejdůležitější od společnosti Bosch na CES 2019 na Twittru: #BoschCES

Kontakt pro novináře:

Annett Fischer
Tel.: +49 (711) 811-6286
E-mail: Annett.Fischer@de.bosch.com
Twitter: @Annett__Fischer

ADAC testuje bezklíčové přístupové systémy pro automobily a motocykly (pouze Německo):

https://www.adac.de/infotestrat/technik-und-zubehoer/fahrerassistenzsysteme/keyless/default.aspx

Mobility je největší obchodní oblastí Bosch Group. V roce 2022 vygenerovala 60 % provozního obratu ve výši 52,6 miliard eur. Díky tomu je Bosch Group jedním z největších dodavatelů automobilového průmyslu. Mobility sleduje vizi mobility, která je bez nehod, bez emisí a bez stresu, a spojuje odborné znalosti skupiny v oblastech automatizace, elektrifikace a konektivity. Pro zákazníky jsou tak výsledkem integrovaná řešení mobility. Mezi hlavní obchodní oblasti patří: Vstřikovací technika a vedlejší agregáty pro spalovací motory, rozmanitá řešení pro elektrifikaci pohonu, bezpečnostní systémy pro automobily, asistenční systémy a funkce pro automatizované řízení, technika pro uživatelsky přívětivé informační a zábavní systémy a komunikaci přesahující rámec vozidla, servisní koncepty, jakož i technika a služby pro obchod s motorovými vozidly. Bosch přinesl důležité inovace v automobilové technice, například elektronické řízení motoru, stabilizační systém ESP nebo systém přímého vstřikování nafty common rail.

Bosch Group je předním mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává zhruba 421 000 zaměstnanců (stav k 31. 12. 2022). Obrat firmy za rok 2022 dosáhl podle předběžných výsledků hodnoty 88,2 miliard eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem skupiny Bosch je usnadnit propojený život pomocí produktů a řešení, které buď obsahují umělou inteligenci (AI), nebo byly vyvinuty či vyrobeny s její pomocí. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 470 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Bosch Group se svými více než 400 pobočkami po celém světě je od roku 2020 uhlíkově neutrální (Scope 1 a 2). V rámci toho byly v roce 2022 kompenzovány zbytkové emise ve výši 0,7 milionu tun CO₂ pomocí uhlíkových kreditů. Scope 1, 2, 3 je vykazováno podle GHG protokolu. Bosch zaměstnává 85 500 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 136 lokalitách po celém světě a zhruba 44 000 softwarových inženýrů.

Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.cz, twitter.com/BoschPress.

Stále hledáte něco?