Suche

Nová dohoda o sponzorství: Bosch se stal oficiálním partnerem šampionátu ABB FIA Formule E

Globální platforma a inovativní série elektrických závodů

  • Smlouva až do roku 2021: Bosch sponzoruje elektrifikované závody Formule E.
  • Člen představenstva společnosti Bosch Markus Heyn: „Bosch elektrifikuje pohonné jednotky – na silnicích i na závodním okruhu.“
  • Vášeň pro závodění: Historie motorsportu společnosti Bosch se začala psát už před 117 lety jejím prvním vítězstvím s vlastními technologiemi v roce 1901.
Bosch se stal oficiálním partnerem Formule E

Stuttgart, Německo a Valencie, Španělsko – Pátá sezóna šampionátu FBI FIA Formule E odstartuje s novým sponzorem: pro následující tři roky bude společnost Bosch oficiálním partnerem světově první čistě elektrické jednosedadlové závodní série. Tento krok podtrhuje její cíl být lídrem v oblasti elektromobility. „Bosch je pro elektrickou jízdu partner číslo jedna, což je pozice, která se nyní odráží v našem postavení oficiálního partnera Formule E,“ říká Dr. Markus Heyn, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH. Partnerství se závodní sérií zahrnuje rozsáhlou reklamní spolupráci na závodních tratích, online a v televizi. „Je nám velkou ctí, že můžeme společnost Bosch přivítat na šampionátu ABB FIA Formule E ako našeho oficiálního partnera,“ uvádí Alejandro Agag, zakladatel a generální ředitel Formule E. „Bosch je jedním z předních dodavatelů automobilových komponentů, renomovanou a uznávanou značkou a vstup do Formule E je rozhodně velkým krokem. Dlouholetá tradice společnosti Bosch v motorsportu a odborné znalosti z oboru elektrifikace, automatizace a konektivity jsou pro mě přirozené spojení. Tyto pilíře jsou podle mého názoru klíčem k městské mobilitě budoucnosti a společně se všemi našimi partnery můžeme společně pomoci urychlit přechod na elektrický pohon.“

Pro Bosch je ale toto partnerství s šampionátem elektrických vozidel mnohem víc než jen čisté sponzorství: jako oficiální partner má společnost blízko k divákům a svým zákazníkům. Ve Formuli E jsou v současné době zastoupeni všichni hlavní výrobci automobilů. Připojením se k závodní sérii navíc Bosch pokračuje ve své vlastní tradici motorsportu: dodavatel technologií a služeb je dlouholetým partnerem DTM (Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft) a také zdrojem řady prototypů a cestovatelských vozů pro seriál mistrovství světa ve vytrvalostních závodech World Endurance Championship. Se vstupem do Formule E tak společnost završuje své aktivity v oblasti automobilových závodů. „Bosch elektrifikuje pohonnou jednotku – na silnicích i na závodním okruhu,“ uvádí Heyn.

13 závodů, dvanáct měst, pět kontinentů

S Formulí E se Bosch zaměřuje na závodní série, které mají celosvětový dosah a nabízí atraktivní technologie a marketingovou platformu. Závody proběhnou na okruzích městských center po celém světě. Na zahájení páté závodní sezóny Formule E 15. prosince 2018 bude v Saúdské Arábii ve čtvrti Ad Diriyah připraveno 22 závodních vozů s elektrickým pohonem a na logo Bosch tu čeká jeho premiéra na závodní dráze. „Vibrující velkoměsta, nadšení fanoušci a vozidla s elektrizujícím zrychlením – takové emocionální prostředí je to pravé pro naše aktivity v oblasti závodění,“ říká Clemens K. Krebs, vedoucí marketingové komunikace obchodní oblasti Mobility Solutions společnosti Bosch.

Vášeň pro závodění

Málokterá jiná společnost se může pyšnit firemní historií, která je tolik propojená s motoristickým závoděním: Společnost Bosch se dostala na stupně vítězů se svými vlastními technologiemi již v letech 1901 a 1903. Od té doby společnost využívá své závodní úspěchy také v oblasti marketingu. Značka Bosch se stala po návratu šampionátu DTM v roce 2000 jeho neoddělitelnou součástí. Všechny závodní automobily v cestovní sérii se mohou pyšnit jejími vysoce sofistikovanými technologiemi. V letech 2006 až 2012 se dieselové a diesel-hybridní vozy pravidelně umisťovaly na nejvyšších příčkách v legendárním 24 hodinovém závodě Le Mans v rámci World Endurance Championship. I tyto vozy měly vždy pod kapotou technologie Bosch. Díky svým elektrickým pohonným jednotkám nejsou závodní vozy Formule E prakticky slyšet. „Bez ohledu na to, o jaký pohon se jedná, je motorsport součástí DNA společnosti Bosch,“ říká Krebs.

Kontakt pro novináře:
Annett Fischer
Tel.: +49 (711) 811-6286
E-mail: Annett.Fischer@de.bosch.com
Twitter: @Annett__Fischer

Tags: závody, motošport, elektromobilita, Formula E

Mobility Solutions je největší obchodní oblastí Bosch Group. V roce 2017 dosáhl její prodej částky 47,4 miliardy eur, což odpovídá podílu 61 % na celkovém prodeji skupiny. Díky tomu je Bosch Group jedním z největších dodavatelů automobilového průmyslu. Mobility Solutions sleduje vizi mobility, která je bez nehod, bez emisí a bez stresu, a spojuje odborné znalosti skupiny v oblastech automatizace, elektrifikace a konektivity. Pro zákazníky jsou tak výsledkem integrovaná řešení mobility. Mezi hlavní obchodní oblasti patří: vstřikovací technika a vedlejší agregáty pro spalovací motory, rozmanitá řešení pro elektrifikaci pohonu, bezpečnostní systémy pro automobily, asistenční systémy a funkce pro automatizované řízení, technika pro uživatelsky přívětivé informační a zábavní systémy a komunikaci přesahující rámec vozidla, servisní koncepty, jakož i technika a služby pro obchod s motorovými vozidly. Bosch přinesl důležité inovace v automobilové technice, například elektronické řízení motoru, stabilizační systém ESP nebo systém přímého vstřikování nafty common rail.

Bosch Group je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává na 402 000 lidí (k 31. 12. 2017). Prodej firmy za rok 2017 dosáhl hodnoty 78,1 miliardy eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem Bosch Group je přinášet inovace pro propojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“.

Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 440 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Základem pro budoucí růst firmy je její inovační síla. Bosch zaměstnává 64 500 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 125 lokalitách po celém světě.

Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.cz, twitter.com/BoschPresse.

Stále hledáte něco?