Suche

Tisková informace #Elektrifikovaná mobilita
Sdílet tiskovou informaci

Plně nabité: Bosch přináší na silnice elektrické dodávky

  • Díky řešení společnosti Bosch jsou elektrické pohonné jednotky pro dodávková vozidla levnější a efektivnější.
  • Obrovský tržní potenciál: tři čtvrtiny německých užitkových vozidel jsou dodávky.
  • Člen představenstva společnosti Bosch Heyn: „Elektrické pohonné jednotky Bosch pro užitková vozidla mají potenciál změnit tvář městské dopravy.“
  • Více informací o pohonných jednotkách pro elektrické dodávky naleznete zde.
Pavel Roman

Pavel Roman >

X

Stuttgart, Německo – Objednání pouhými dvěma kliknutími a pohodlné doručení až ke dveřím v ten samý den: boom v on-line nakupování zatěžuje dopravu ve velkých městech až na samou hranici. Dodávky a těžká nákladní vozidla si razí cestu městskými centry, kde častý nedostatek vykládacích zón vede ke dvojímu parkování. Výsledkem jsou zablokované silnice, hluk a emise. Ve městech po celém světě tak často dochází k zácpám a vedou se diskuse o zákazech řízení. A netýká se to jen doručovacích služeb, ale také obchodníků a dalších malých firem, které ve svých dodávkách jezdí za svými zákazníky. „Abychom udrželi krok s dodáváním zboží ve městech, není možné se vyhnout přehodnocení pojetí dopravy zásilek,“ říká Dr. Markus Heyn, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH. A to je také jeden z cílů, který chce společnost Bosch splnit se svou novou pohonnou jednotkou pro lehká užitková vozidla. První vozidla, která budou mít tento pohon pod kapotou, budou uvedena v roce 2019.

Tiché dodávky

Deutsche Post už se pustila do změny v oblasti městských dodávek se svým elektromobilem StreetScooter, který využívá pohonný systém Bosch. Nyní jde Bosch o krok dále a uvádí elektrický pohon vhodný pro převážnou většinu dodávkových vozidel. Cílem této kampaně elektromobility jsou elektrická dodávková vozidla, která zvládnou poslední krok v procesu dodávky zboží a to přepravu z distribučních center až k příjemcům. Způsob dopravy stop-and-go je jednou ze silných stránek elektrických vozidel, protože díky rekuperaci při brždění obnovují svou energii, což zvyšuje jejich dojezd. Většina dodávkových tras je v délce do 80 kilometrů denně – tedy vzdálenost, kterou lze jednoduše pokrýt na jedno nabití baterie. Vozové parky je pak možné nabít přes noc v depu. Elektrické vozové parky nemusí čelit žádným zákazům, protože jejich pohonné jednotky neuvolňují do ovzduší žádné emise. A nejsou to jen města, kde by byly vítány zásilkové a kurýrní služby, které šetří zdroje. Pro 61 procent Němců je to, jestli prodejce umožňuje dodávku elektrickým vozidlem, klíčovým kritériem při jejich výběru (zdroj PwC). Další výhodou je, že elektrická vozidla produkují méně hluku, což by také mělo zvýšit ochotu lidí převzít si dodávku v pozdějších večerních hodinách. To by mohlo snížit provoz během dopravních špiček a umožnit větší flexibilitu dodacích časů. „Bosch přináší e-mobilitu tam, kde to má smysl – do městských dodávek,“ říká Heyn.

Připraveno pro masový trh

K dispozici jsou dvě verze pohonné jednotky eCityTruck od společnosti Bosch: jedna s převodovkou a druhá bez převodovky. Cílem je vytvořit řešení, která se rychle integrují a přizpůsobují různým požadavkům výrobců automobilů. Tato řešení v oblasti pohonných jednotek je možné přizpůsobit pro lehká užitková vozidla o hmotnosti 2 až 7,5 tun, díky čemuž jsou vhodná pro velkou část trhu s užitkovými vozidly. Jak? Malé dodávky jsou velmi běžné; přibližně tři čtvrtiny všech užitkových vozidel registrovaných v Německu patří do této třídy a tento počet neustále stoupá (zdroj: Shell). „Elektrická pohonná jednotka Bosch pro užitková vozidla má potenciál změnit tvář městské dopravy. Na řadu se tak dostávají elektrické dodávky, které připravujeme pro masový trh,“ říká Heyn. V případě této nové koncepce pohonné jednotky eCityTruck vzala společnost Bosch několik komponent, jako jsou například elektrický motor a výkonná elektronika, a spojila je do jedné jednotky. Tím došlo k úsporám na součástech a výsledkem je nejen mnohem efektivnější, ale i cenově dostupnější pohonná jednotka. Díky tomuto snadno integrovanému řešení už nemusí zákazníci ztrácet čas s náročným úkolem vývoje nových komponent. Další výhodou pro výrobce automobilů, ať už se jedná o zavedené výrobce nebo nováčky, je to, že jim řešení společnosti Bosch umožňuje uvádět jejich vozidla na trh rychleji.

Bosch již nabízí řešení typu all-in-one pro osobní automobily – elektrickou nápravu e-axle – která výrazně zkracuje dobu vývoje vozidla. Rozšíření svého portfolia výrobků o lehká užitková vozidla představuje pro společnost Bosch další zásadní krok v podpoře výrobců automobilů při jejich strategiích v oblasti elektrifikace.

Plány společnosti Bosch na elektrifikaci užitkových vozidel ale u dodávek nekončí. Společně s americkou start-upovou firmou Nikola Motor Company vyvíjí pohonný systém, který zvedá laťku dojezdu elektrických vozidel. Pro Bosch jsou tyto technologie pohonných jednotek pro dodávky dalším milníkem na cestě k dosažení celosvětově vedoucího postavení na masovém trhu s elektromobilitou, který se očekává po roce 2020, a cestou k naplnění její vize mobility bez emisí, bez nehod a bez stresu. Budoucnost mobility je podle společnosti Bosch automatizovaná, propojená a elektrifikovaná.

Více informací o elektrické pohonné jednotce pro užitková vozidla naleznete na příslušné webové stránce.

Fotografie:

#1452642, #1452382, #1452376, #1452375, #1452377, #1452374, #1152530

Kontakt pro novináře:

Inga Ehret

Tel.: +49 711 811-16476

Twitter: @BoschPresse

Mobility je největší obchodní oblastí Bosch Group. V roce 2022 vygenerovala 60 % provozního obratu ve výši 52,6 miliard eur. Díky tomu je Bosch Group jedním z největších dodavatelů automobilového průmyslu. Mobility sleduje vizi mobility, která je bez nehod, bez emisí a bez stresu, a spojuje odborné znalosti skupiny v oblastech automatizace, elektrifikace a konektivity. Pro zákazníky jsou tak výsledkem integrovaná řešení mobility. Mezi hlavní obchodní oblasti patří: Vstřikovací technika a vedlejší agregáty pro spalovací motory, rozmanitá řešení pro elektrifikaci pohonu, bezpečnostní systémy pro automobily, asistenční systémy a funkce pro automatizované řízení, technika pro uživatelsky přívětivé informační a zábavní systémy a komunikaci přesahující rámec vozidla, servisní koncepty, jakož i technika a služby pro obchod s motorovými vozidly. Bosch přinesl důležité inovace v automobilové technice, například elektronické řízení motoru, stabilizační systém ESP nebo systém přímého vstřikování nafty common rail.

Bosch Group je předním mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává zhruba 421 000 zaměstnanců (stav k 31. 12. 2022). Obrat firmy za rok 2022 dosáhl podle předběžných výsledků hodnoty 88,2 miliard eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem skupiny Bosch je usnadnit propojený život pomocí produktů a řešení, které buď obsahují umělou inteligenci (AI), nebo byly vyvinuty či vyrobeny s její pomocí. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 470 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Bosch Group se svými více než 400 pobočkami po celém světě je od roku 2020 uhlíkově neutrální (Scope 1 a 2). V rámci toho byly v roce 2022 kompenzovány zbytkové emise ve výši 0,7 milionu tun CO₂ pomocí uhlíkových kreditů. Scope 1, 2, 3 je vykazováno podle GHG protokolu. Bosch zaměstnává 85 500 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 136 lokalitách po celém světě a zhruba 44 000 softwarových inženýrů.

Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.cz, twitter.com/BoschPress.

Stále hledáte něco?