Suche

Bosch Diesel s.r.o. Jihlava připravil úspěšný třetí ročník technické soutěže „Grand Prix Kaipan“

Bosch se trvale zasazuje o rozvoj technického vzdělávání mládeže na Vysočině

  • Příklad úspěšné spolupráce s Krajem Vysočina v oblasti technického vzdělávání
  • Do třetího ročníku technické soutěže „Grand Prix Kaipan“ se zapojilo 7 týmů
  • Podpora technického vzdělávání mládeže jako součást společenské odpovědnosti firmy Bosch

Jihlava – Kraj Vysočina vypisuje z podnětu a za podpory firmy Bosch Diesel s.r.o. od roku 2016 pro střední školy nabízející studium technických oborů projekt pod názvem „Postav si své auto“. Tento v České republice jedinečný projekt má za cíl prostřednictvím stavby atraktivní stavebnice sportovního vozu české výroby „Kaipan“ podnítit zájem mladé generace o techniku a studium oborů technického vzdělávání.

Dne 22. června 2018 proběhl na jihlavském Polygonu v rámci projektu Postav si své auto již třetí ročník technické soutěže „Grand Prix Kaipan“. Celkem se akce účastnilo sedm konstruktérských týmů středních technických škol z Kraje Vysočina. V každém týmu byli 4 soutěžící, v soutěžním týmu musela být zastoupena minimálně i jedna dívka.

Kromě Jízdy zručnosti byl součástí soutěže také Pohár designerů, Pohár marketingu a Pohár konstruktérů. Absolutním vítězem třetího ročníku se stala Hotelová škola Světlá a Střední odborná škola řemesel Velké Meziříčí.

„Projektem Postav si své auto se nám podařilo i díky podpoře firem jako Bosch vzbudit zájem mladých lidí o technické obory. Projekt na sebe postupně nabaluje další činnosti, nápady a inspirace. Studenti se chtějí auty bavit, chtějí je zlepšovat. Těší nás, že chtějí stavět další a jsou ochotni Kaipanům věnovat i svůj volný čas,“ říká o projektu Postav si své auto radní Kraje Vysočina pro oblast školství Jana Fialová.

Vzdělávání a profesní vzdělávání jako součást společenské odpovědnosti

„V rámci podpory technického vzdělávání u školních dětí vyhlašuje od roku 2014 firma Bosch společně s Krajem Vysočina technickou soutěž pro žáky a žákyně regionálních základních škol pod názvem „Stavíme z Merkuru“. Firma Bosch v Jihlavě opakovaně podporuje základní školy v Kraji Vysočina nákupem technických stavebnic Merkur a Roto. V roce 2017 jsme společně s Krajem Vysočina nastartovali projekt Lego Mindstorms – programovatelné robotické stavebnice. Tento projekt cílí na žáky devátých tříd základních škol, navazuje na projekty Merkur a Roto a vhodným způsobem doplňuje technickou výuku právě u žáků devátých tříd základních škol,“ doplnil vedoucí personálního oddělení Bosch Diesel s.r.o. Oldřich Židlík.

Pořádáním tzv. „Girls’ Day“ podporuje firma Bosch u dívek zájem o techniku.

„Podporou duálního vzdělávání a podporou technicky zaměřených studentů rozhodným způsobem přispíváme jak k zajištění budoucnosti závodu v Jihlavě, tak i českého průmyslu,“ shrnul na závěr akce Ralph Klaus Carle, obchodní ředitel firmy Bosch Diesel s.r.o.

Závod Jihlava

Ve firmě Bosch Diesel s.r.o. pracuje přes 5 000 zaměstnanců, vyrábějí se zde vysokotlaká čerpadla pro dieselové motory, tlakové zásobníky a regulační ventily tlaku pro systém Common Rail. V roce 2011 získala firma prestižní ocenění „Národní cena kvality ČR-Excelentní firma“, v roce 2013 ocenění za prorodinně orientovanou personální politiku firmy „Audit rodina & zaměstnání“, udělované Ministerstvem práce a sociálních věcí České republiky. V prosinci 2017 se firmě opakovaně podařilo získat v renomované soutěži nejlepších českých exportérů „Exportér roku 2017“ první místo v kategorii „Exportér roku Kraje Vysočina S největším objemem exportu za rok 2016“. V roce 2018 slaví firma Bosch Diesel s.r.o. Jihlava 25 let od svého založení.

Kontakt pro novináře:

Mojmír Kolář

Tel.: +420 56758-5601

Email: mojmir.kolar@cz.bosch.com

Výsledky 3. ročníku soutěží Grand Prix Kaipan:

Zlatý pohár – tým

1. Hotelová škola Světlá a Střední odborná škola řemesel Velké Meziříčí

2. Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola Žďár nad Sázavou

3. Česká zemědělská akademie v Humpolci

Pohár designu

1. Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola Žďár nad Sázavou 2. Česká zemědělská akademie v Humpolci

3. Hotelová škola Světlá a Střední odborná škola řemesel Velké Meziříčí

Pohár konstruktérů

1. Střední škola průmyslová technická a automobilní Jihlava

2. Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola Žďár nad Sázavou 3. Střední průmyslová škola Třebíč

Pohár marketingu

1. Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola Žďár nad Sázavou

2. Střední průmyslová škola Třebíč

3. Vyšší odborná škola a Střední odborná škola Bystřice nad Perštejnem

Pohár jízdy zručnosti

1. Hotelová škola Světlá a Střední odborná škola řemesel Velké Meziříčí

2. Česká zemědělská akademie v Humpolci

3. Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola Žďár nad Sázavou

Bosch v České republice se skládá ze šesti legálních entit a v roce 2017 zaměstnával 8 654 pracovníků. Konsolidovaný prodej v roce 2017 dosáhl 22 miliard korun (836 milionů eur) a celkový prodej v České republice (tj. včetně dodávek dalším společnostem Bosch) dosáhl částky 52 miliard korun (1,97 miliardy eur). Bosch je v zemi zastoupen všemi svými čtyřmi obchodními oblastmi: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Společnost působí v České republice v 8 lokalitách, z nichž 5 jsou výrobní závody.

Více informací na www.bosch.cz, www.bosch-press.cz.

Bosch Group je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává na 410 000 lidí (k 31. 12. 2018). Podle předběžných údajů dosáhl prodej firmy za rok 2018 hodnoty 77,9 miliardy eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem Bosch Group je přinášet inovace pro propojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“.

Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 440 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Základem pro budoucí růst firmy je její inovační síla. Bosch zaměstnává 69 500 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 125 lokalitách po celém světě.

Více informací na www.bosch.com, iot.bosch.com, twitter.com/BoschPresse.

Stále hledáte něco?