Suche

Jak Bosch mění jízdu pomocí propojených služeb

Tyto služby mobility bude Bosch představovat na Bosch ConnectedWorld 2018

  • Od sdílení až po multimodálnost: služby pro městskou mobilitu bez stresu.
  • Od chytrého parkování až po záchranáře z cloudu: uvolněně, pohodlně a bezpečně na cestách se službami pro propojená vozidla.
  • Propojení je hnacím motorem pro mobilitu bez stresu, bez nehod a bez emisí.

Berlín / Stuttgart, Německo – aplikace pro smartphony místo startovacích klíčků, digitální parkovací mapa místo únavného hledání parkovacího místa a mobilní i bez vlastního auta se sdílenými službami: propojení ulehčuje život účastníkům silničního provozu a zajišťuje větší bezpečnost, komfort a méně stresu na cestách. Do roku 2020 bude podle společnosti Gartner zabývající se průzkumem trhu čtvrt miliardy vozidel po celém světě propojených. Bosch dále pokračuje ve své změně směrem k poskytovateli služeb mobility. Na Bosch ConnectedWorld 2018 představí tento dodavatel technologií a služeb, co může řidičům nabídnout v oblasti mobility a nabídky na konektivitě založených služeb.

Se sdílenými službami a multimodální mobilitou po městě bez stresu

COUP: Rezervovat, objednat, vyjet, – služba sdílení elektroskútrů COUP je snadno využitelná alternativa k MHD, soukromým automobilům nebo taxislužbě. Poté, co se elektroskútry již objevily na cestách v Berlíně a Paříži, budou od léta 2018 jezdit také v Madridu. Pomocí aplikace COUP si uživatelé bez problémů vyhledají nejbližší elektroskútr, rezervují si jej a mohou hned vyrazit.

moveBW: Bosch spustil od července 2017 testovací fázi multimodálního asistenta mobility moveBW. Tato služba vyhledá na základě aktuálních údajů v reálném čase nejrychlejší cestu městem. Dojíždějící se tak rychle a flexibilně dostanou do cíle, města si budou řídit svou hustotu provozu a poskytovatelé mobility si zlepší vytíženost svých dopravních prostředků.

myScotty: S aplikací startupu myScotty jsou uživatelé vždy mobilní díky nejrůznějším nabídkám mobility od služeb nabízejících sdílení automobilů, skútrů a jízdních kol, až po taxislužby a vozidla z půjčoven. Služby se rezervují a platí pomocí smartphonu. Pro využívání myScotty je každý uživatel jednorázově ověřen prostřednictvím video chatu; start-up zpracovává proces registrace a ověření u různých poskytovatelů.

Propojené služby pro mobilitu bez stresu

Komunitní parkování (Community-based Parking): S vyhledávacím systémem parkovacích míst komunitního parkování přebírá Bosch za řidiče vyhledávání vhodných míst na parkování. Při projíždění auto rozpozná a vyměří, pomocí ultrazvukových senzorů parkovacího asistenta, mezery mezi zaparkovanými vozidly. Shromážděné informace se přenášejí do digitální parkovací mapy, s jejíž pomocí lze cíleně navést k vhodným parkovacím místům.

„Automated Valet Parking“: S parkováním v parkovacím domě Bosch budou auta v budoucnu parkovat bez řidiče. Řidič odstaví své vozidlo na vjezdu do parkovacího domu a zadá příslušný příkaz pomocí smartphonu. Auto si samo vyhledá volné místo a zaparkuje. Tato plně automatizovaná parkovací služba bude možná mimo jiné díky spolupráci s inteligentní infrastrukturou parkovacího domu, která se propojuje se softwarem ve vozidle.

Aktualizace softwaru over-the-air: Se službou Bosch Aktualizace systému over-the-air si vozidla odbydou návštěvu v servisu digitálně. Bezpečně a spolehlivě se tak – jako je to nyní u smartphonů – dají aktualizovat data ve vozidle nebo stáhnout další funkce, jako například digitální parkovací mapa.

„Perfectly keyless“: Pomocí „Perfectly keyless“ končí Bosch s otravným hledáním klíčů od vozidla. Smartphone otevře a zavře vozidlo a nastartuje motor. Pomocí aplikace může navíc vlastník vozidla povolit pro svůj vůz i jiné uživatele. Takto mohou rodiny, firmy, poskytovatelé sdílených služeb a provozovatelé vozových parků flexibilně spravovat, kdo a kdy má přístup k vozidlům.

Prediktivní diagnostika: Díky službě Prediktivní diagnostiky se za běžné jízdy, na základě dat a informací z cloudu, analyzuje skutečný stav důležitých dílů, jako například baterie, palivového filtru nebo brzdového systému. V případě, že údaje ukazují na opotřebení dílů, je řidič včas před výskytem závady upozorněn a je mu navržena návštěva nejbližšího autoservisu. Takto se zabrání náhlé poruše automobilu.

„Concierge Service“: Se službou „Concierge Service“ mají řidiči kdykoliv u sebe svého osobního asistenta. Ten jim pomůže při vyhledání nejbližší pobočky pošty, pomůže při zamluvení restaurace nebo vstupenek na koncert a poskytne tipy, co podniknout v cizím městě. Když se řidič rozhodne pro nějaký cíl, odešle služba informace o adrese přímo do navigačního systému.

„Secure Truck Parking“: Celoevropská rezervační služba Bosch Secure Truck Parking pomáhá při vyhledání vhodného a bezpečného parkoviště. Pro tyto účely eviduje Bosch obsazenost parkovišť pro nákladní automobily v reálném čase. Přepravci a řidiči nákladních automobilů mohou předem nebo také za jízdy rezervovat parkovací místa na své trase prostřednictvím bezplatného online portálu, nebo do budoucna také pomocí aplikace. Výsledkem je zlepšení plánování tras a přestávek.

Propojené služby pro mobilitu bez nehod

Anděl strážný z datového cloudu: Jenom v samotném Německu je ročně vysíláno přibližně 2 000 varování před řidiči jedoucími v protisměru. Většinou je ale na toto varování příliš pozdě, protože každá třetí jízda v protisměru končí již po 500 metrech – v nejhorším případě smrtelně. Výstražný systém Bosch před řidiči jedoucími v protisměru pomocí cloudu by měl řidiče v budoucnu varovat již po dobrých deseti sekundách, a to nejen řidiče jedoucího v protisměru, ale také všechna vozidla, která se k němu blíží. To dělá z této služby anděla strážného z datového cloudu.

eCall zachraňuje životy: Od dubna 2018 budou mít fakticky všechna nově registrovaná vozidla v EU sériově na palubě propojenou službu k záchraně životů. Automatické tísňové volání, krátce nazývané eCall, pak při nehodě automaticky přivolá pomoc. To by mělo ročně zachránit 2 500 lidských životů. Bosch nabízí pro eCall rozsáhlou nabídku prostřednictvím Bosch Service Center a také telematická řešení. Konektor pro hlášení nehod Retrofit eCall je řešení pro dodatečné vybavení záchranářem a jednoduše se zasune do cigaretového zapalovače. V rozšířené verzi navíc analyzuje jízdní chování a přes Bluetooth toto přenáší do smartphonu řidiče.

mySPIN integrace pro smartphony: Používání navigace, služby streamingu nebo kalendáře ve smartphonu i při řízení automobilu nebo motorky? Integrační řešení smartphone mySPIN Bosch toto umožňuje – aniž byste vůbec vzali smartphone do ruky. mySPIN integruje smartphone s jeho aplikacemi jednoduše do informačního systému vozidla. V budoucnu bude rovněž možné integrovat a zobrazovat údaje z cloudu v reálném čase. Ty varují řidiče například před nebezpečnými úseky cesty, jako jsou dopravní zácpy.

Aplikace Driving: Pomocí aplikace Driving řidiči mluveným slovem a gesty za jízdy bezpečně ovládají telefonování, textování, navigaci a hudební aplikace. Žádné psaní a žádné pohledy na display mobilu již nebudou odvádět pozornost řidičů od dění na silnici. Pro řidiče, jejichž vozidla nejsou vybavena informačním systémem, nabízí aplikace Driving Bosch větší komfort a více zábavy.

Propojený horizont: S propojeným horizontem se stává řízení automobilu ještě bezpečnějším a pohodlnějším. Poskytuje dopravní data v reálném čase, například o dopravních zácpách a nehodách, topografické údaje k trase včetně převýšení a poloměrů zatáček, a také údaje o infrastruktuře s dopravními značkami a maximálními povolenými rychlostmi. K dispozici je tak dynamický náhled na plánovanou trasu jízdy a příslušné úpravy jízdní strategie. Systém nechává vozidla přemýšlet dopředu, což zvyšuje jak bezpečnost, tak i pohodlí.

Radarový silniční otisk (Radar Road Signature): Mapy s vysokým rozlišením jsou základem pro automatizovanou jízdu. Na základě informací ze svých radarových senzorů vyvinul Bosch lokalizační službu „Radar Road Signature“. Tu je možné integrovat do map s vysokým rozlišením a pomáhá pak samořídícím automobilům s přesným určením jejich umístění v rámci vymezené jízdní dráhy.

Prediktivní služby o stavu silnic: Tato služba Bosch zvyšuje bezpečnost na cestách. V závislosti na ročním období a na počasí se mění přilnavost vozu k povrchu vozovky. Řidič nebo samořídící automobil pak musí své jízdní chování odpovídajícím způsobem přizpůsobit, aby se zabránilo vzniku kritických situací. K informování o stavu vozovky vyvinul Bosch službu informování o stavu silnice založenou na cloudu. Ten pomocí senzorů elektronického stabilizačního programu ESP zjistí, jak hladká nebo drsná je silnice. Za pomoci například údajů z meteorologických stanic vypočítává aktuální a očekávané hodnoty tření. Ty jsou pak přes cloud předávány v reálném čase propojeným vozidlům.

Propojené služby pro elektrifikovanou mobilitu

Aplikace Charge and pay: Smartphone je klíčem k tomu, abyste jedním kliknutím našli nabíjecí stanici pro elektromobily a po nabití zaplatili. Zákazníci aplikace „Charging Apps“, kterou Bosch vyvinul společně s výrobci automobilů jako Mercedes-Benz, Smart a Renault, tak mají přístup aktuálně ke zhruba 17 400 nabíjecím stanicím v pěti evropských zemích; brzy by se měl jejich počet ještě zvýšit.

Kontakt pro novináře:

Automatizace

Jörn Ebberg

Tel.: +49 711 811-26223, E-Mail: Joern.Ebberg@bosch.com

Elektrifikace

Florian Flaig

Tel.: +49 711 811-6282, E-Mail: Florian.Flaig@bosch.com

Konektivita

Annett Fischer

Tel.: +49 711 811-6286, E-Mail: Annett.Fischer@bosch.com

Užitkové vozy, jednostopá vozidla, start-upy

Inga Ehret

Tel.: +49 711 811-16476, E-Mail: Inga.Ehret@de.bosch.com

Mobility Solutions je největší obchodní oblastí Bosch Group. V roce 2017 dosáhl její prodej částky 47,4 miliardy eur, což odpovídá podílu 61 % na celkovém prodeji skupiny. Díky tomu je Bosch Group jedním z největších dodavatelů automobilového průmyslu. Mobility Solutions sleduje vizi mobility, která je bez nehod, bez emisí a bez stresu, a spojuje odborné znalosti skupiny v oblastech automatizace, elektrifikace a konektivity. Pro zákazníky jsou tak výsledkem integrovaná řešení mobility. Mezi hlavní obchodní oblasti patří: vstřikovací technika a vedlejší agregáty pro spalovací motory, rozmanitá řešení pro elektrifikaci pohonu, bezpečnostní systémy pro automobily, asistenční systémy a funkce pro automatizované řízení, technika pro uživatelsky přívětivé informační a zábavní systémy a komunikaci přesahující rámec vozidla, servisní koncepty, jakož i technika a služby pro obchod s motorovými vozidly. Bosch přinesl důležité inovace v automobilové technice, například elektronické řízení motoru, stabilizační systém ESP nebo systém přímého vstřikování nafty common rail.

Bosch Group je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává na 402 000 lidí (k 31. 12. 2017). Prodej firmy za rok 2017 dosáhl hodnoty 78,1 miliardy eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem Bosch Group je přinášet inovace pro propojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“.

Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 440 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Základem pro budoucí růst firmy je její inovační síla. Bosch zaměstnává 64 500 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 125 lokalitách po celém světě.

Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.cz, twitter.com/BoschPresse.

Stále hledáte něco?