Suche

Mobilita pro metropole: Budoucnost společnosti Bosch leží v chytrých městech

Bosch Mobility Experience 2017 − #BoschME

  • Technologická řešení pro vyšší kvalitu života ve městech
  • Vize městské mobility podle společnosti Bosch: nulové emise, nulový stres, nulový počet nehod
  • Celosvětově běží již 14 pilotních projektů chytrých měst
  • Obchodní oblast Mobility Solutions společnosti Bosch roste třikrát rychleji než samotný trh
BoschME, Boxberg

Boxberg, Německo – Bosch se stává poskytovatelem služeb mobility pro městské konurbace. V budoucnu se společnost více zaměří na vývoj a poskytování řešení v propojených, chytrých městech. Poptávka po konceptech chytré mobility v městském prostředí roste vysokým tempem a po celém světě. Megaměsta jsou plná k prasknutí a na mnoha místech hrozí absolutní dopravní kolaps. Do měst se vrací neustále větší množství lidí. Do roku 2050 bude v megaměstech bydlet více než 6 miliard lidí, to je dvakrát více než nyní. Do té doby se městská doprava ztrojnásobí. Dvě třetiny celosvětové populace, která bude do roku 2050 v konurbacích žít a urbanizace, která bude tento proces doprovázet, způsobí nové a nové problémy.

Větší množství lidí žijící v omezeném prostoru znamená více dopravy a tudíž i rostoucí znečistění, méně zeleně, více hluku a více času promarněného uvíznutím v dopravě. „Svými technologickými řešeními může Bosch pomoct zlepšit kvalitu života v megaměstech a konurbacích. Hlavním prostředkem k dosažení tohoto cíle je mobilita bez emisí, stresu a nehod,“ uvádí Dr. Rolf Bulander, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH a vedoucí obchodní oblasti Mobility Solutions. I z pohledu obchodu představuje smart city pro Bosch jako dodavatele technologií a služeb oblast růstu. Jenom v období do roku 2020 bude trh chytrých měst vykazovat růst 19 procent každý rok a dosáhne hodnoty 700 miliard eur. Ve svých cross-sellingových projektech (napříč různými oblastmi) dosáhl Bosch v posledních dvou letech v této oblasti dvojnásobní nárůst tržeb.

Dnešek: přeplněné cesty a znečištěné ovzduší

Věčnost strávené hledáním parkovacího místa, neefektivní doručení posledních pár metrů, silnice přeplněné soukromými vozy - to jsou již dnes běžné dopravní problémy v mnoha velkých městech. „Pro obyvatele města je to pořád to samé dokola – přetížené cesty, bez známek pokroku. Je nejvyšší čas, aby se využilo příležitostí, které přináší konektivita, k tomu, aby byl městský provoz chytřejší,“ říká Bulander. Bez chytré dopravy a nového modelu mobility nebude v budoucnosti fungovat žádné megaměsto. „Odkláníme se od vize města zaměřeného na automobilovou dopravu k představě mobility, která je chytrá a multimodální zároveň,“ dodává Bulander.

Zítřek: mobilita bez emisí, stresu a nehod

Na Bosch Mobility Experience v Boxbergu Bosch demonstruje způsoby, kterými tvaruje městskou mobilitu: „Naše snaha vytvořit městské prostředí zbavené emisí, stresu a nehod je vázána na tři oblasti technologického vývoje: automatizaci, elektrifikaci a propojenost,“ uvádí Bulander. Bosch se zde soustředí na možnost přesunutí se z bodu A do bodu B bez zbytečného stresu. Aby toho bylo dosaženo i v rušných metropolích, budou muset být veřejná doprava, auta, samořídící sdílená a doručovací vozidla a ostatní způsoby dopravy mezi sebou dokonale propojeny. Ve zkratce: všechny způsoby městské dopravy budou muset být mezi sebou propojeny. „Služby multimodální mobility, které si uživatelé mohou zarezervovat pouhými několika kliknutími myší, budou hrát hlavní roli ve snižování dopravních zácp.“

Zvyšující se automatizace městské dopravy bude mít také za následek větší bezpečnost a méně nehod. Již nyní nabízí Bosch MSC (motorcycle stability control = ovládání stability motocyklů), ESP pro motocykly. Také ABS pro elektrokola, které byla nedávno představené, může být významným zachráncem. „Propojování automobilů, jednostopých vozidel, dalších účastníků silničního provozu a infrastruktury může pomoci snížit počet nehod, a tak zachránit životy. Zvláště na rozvíjejících se trzích jsou účastníci silničního provozu, jako jsou jezdci jednostopých vozidel, vystaveni riziku,“ říká Bulander. Jedním z řešení, které Bosch vyvinul, je digitální štít pro motocyklisty. A v případě nouze může eCall, vyvinutý speciálně pro motocykly, zachránit životy.

„Naše snaha vytvořit městské prostředí zbavené emisí, stresu a nehod je vázána na tři oblasti technologického vývoje: automatizaci, elektrifikaci a propojenost,“

- Dr. Rolf Bulander, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH a vedoucí obchodní oblasti Mobility Solutions

Lepší kvalita ovzduší díky elektromobilitě a spalovacím motorům

Problém kvality ovzduší přetrvává především u velkých městských konurbací. Z tohoto důvodu se Bosch nadále drží svého cíle nízkých emisí v dopravě. „Ve městech budoucnosti budou součástí řešení tohoto problému elektromobilita i spalovací motory,“ říká Bulander. Dokonce i nyní činí oblast elektrokol ze společnosti Bosch lídra na trhu s pohonnými jednotkami pro nejúspěšnější elektrické vozidlo na světě. Na čínských silnicích jezdí více než 200 milionů elektroskútrů a hnací ústrojí Bosch zde hraje také roli. U lehkých dvou-, tří- a čtyřkolových elektrických vozidel vyvinul Bosch kompaktní systém hnacího ústrojí, který dokáže pohánět dvoukolové vozy, jako je E-Schwalbe a malé čtyřkolky, jako je e.Go. Kromě toho se dodávky balíků ve velkých městech stále více elektrifikují. Německá společnost Deutsche Post DHL je již lídrem se svými vozidly Streetscooter, které obsahují i komponenty hnacího ústrojí Bosch. Vedle rozvoje elektromobility ve všech třídách vozidel pracuje Bosch na dalším vylepšování spalovacích motorů. Půlku svého R&D rozpočtu věnuje na ochranu životního prostředí a na uchování přírodních zdrojů. Celkově tato částka vychází zhruba na 3,5 miliardy eur.

Dodavatel širokého spektra produktů pro smart city

Již dnes běží celosvětově 14 pilotních projektů společnosti Bosch souvisejících s chytrými městy. Ty zahrnují městské projekty v Singapuru, San Franciscu, Berlíně a Hamburku. Sedm projektů zahrnuje i řešení městské mobility. Kromě propojeného parkování a řízení flotily zahrnují tato řešení také elektromobilitu a multimodální dopravu. Poslední dohoda o spolupráci společnosti Bosch v dané oblasti byla uzavřena s čínským městem Tianjin. Stanoveným cílem této kooperace je udělat z přístavního města chytré město.

Třikrát rychlejší růst než růst samotného trhu

Během transformace v poskytovatele městské mobility těží Bosch z odborných znalostí v této oblasti, a to hlavně díky svému postavení vedoucího světového dodavatele automobilových součástí a ekonomickému vlivu. 227 000 zaměstnanců obchodní oblasti Mobility Solutions zaznamenalo v roce 2016 v celosvětových prodejích tržbu 43,9 miliard eur. Tento rok očekává Bosch v oblasti mobility nárůst o 7 procent, což je téměř třikrát rychlejší než růst celosvětového automobilového trhu. „Rosteme rychleji než samotný trh a jako dodavatel automobilových systémů zůstaneme silným a především inovativním partnerem automobilového průmyslu. Navíc se vyvíjíme i v poskytovatele služeb pro všechny účastníků provozu,“ dodává Bulander. Toto mimo jiné znamená, že Bosch bude během roku nadále posilovat výzkum a rozvoj v oblasti Mobility Solutions. Do konce roku 2017 bude tato oblast zaměstnávat 48 000 R&D zaměstnanců, což je zhruba o 4 000 více než na začátku roku.

Kontakt pro novináře:

Florian Flaig

Tel.: +49 711 811-6282

@ Florian Flaig

Mobility Solutions je největší obchodní oblastí Bosch Group. V roce 2017 dosáhl její prodej částky 47,4 miliardy eur, což odpovídá podílu 61 % na celkovém prodeji skupiny. Díky tomu je Bosch Group jedním z největších dodavatelů automobilového průmyslu. Mobility Solutions sleduje vizi mobility, která je bez nehod, bez emisí a bez stresu, a spojuje odborné znalosti skupiny v oblastech automatizace, elektrifikace a konektivity. Pro zákazníky jsou tak výsledkem integrovaná řešení mobility. Mezi hlavní obchodní oblasti patří: vstřikovací technika a vedlejší agregáty pro spalovací motory, rozmanitá řešení pro elektrifikaci pohonu, bezpečnostní systémy pro automobily, asistenční systémy a funkce pro automatizované řízení, technika pro uživatelsky přívětivé informační a zábavní systémy a komunikaci přesahující rámec vozidla, servisní koncepty, jakož i technika a služby pro obchod s motorovými vozidly. Bosch přinesl důležité inovace v automobilové technice, například elektronické řízení motoru, stabilizační systém ESP nebo systém přímého vstřikování nafty common rail.

Bosch Group je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává na 402 000 lidí (k 31. 12. 2017). Prodej firmy za rok 2017 dosáhl hodnoty 78,1 miliardy eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem Bosch Group je přinášet inovace pro propojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“.

Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 440 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Základem pro budoucí růst firmy je její inovační síla. Bosch zaměstnává 64 500 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 125 lokalitách po celém světě.

Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.cz, twitter.com/BoschPresse.

Bosch Group je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává na 390 000 lidí (k 31. 12. 2016). Tržby firmy za rok 2016 dosáhly hodnoty 73,1 miliardy eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem Bosch Group je přinášet inovace pro propojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 440 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Základem pro budoucí růst firmy je její inovační síla. Bosch zaměstnává 59 000 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 120 lokalitách po celém světě.

Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, press.bosch.cz, twitter.com/BoschPresse.

Stále hledáte něco?