Suche

Bosch otevírá IT kampus ve Stuttgartu-Feuerbachu

Centrum pro rozvoj digitálních obchodních modelů

  • IT kampus je novým sídlem globálních IT Bosch
  • Hnací síla růstu: IT směřují od nákladového faktoru k základním kompetencím
  • Kampus poskytne vysoce atraktivní pracovní prostředí pro IT a softwarové experty
  • Prof. Asenkerschbaumer: „Nový kampus je jasnou ukázkou našeho vztahu ke Stuttgartu jako technologickému sídlu.“
IT kampus

Stuttgart, Německo – Svým novým IT kampusem ve Stuttgartu-Feuerbachu otevírá Bosch Group centrum kompetencí, které je věnováno koordinaci globálních IT aktivit společnosti Bosch. Kolem 2 000 ze 7 500 pracovníků jednotky pracuje v nejmodernějším kampusu, jehož cílem je další urychlení transformačního procesu společnosti Bosch v IoT společnost. „Produkty propojené s webem a služby založené na datech ještě silněji přispívají k našemu růstu. S tím se zároveň mění úloha, kterou hraje naše IT.

V minulosti se naše jednotka zaměřovala hlavně na expanzi globální IT infrastruktury Bosch, podporu uživatelů a poskytování PC a monitorů. Nyní však její úkoly stále více zahrnují prosazování a podporu inovativních IT a softwarových řešení,“ říká prof. Stefan Asenkerschbaumer, místopředseda představenstva Robert Bosch GmbH, který je rovněž odpovědný za IT. „Kampus je naším novým centrem pro rozvoj digitálních obchodních modelů. Spojuje v sobě to nejlepší z obou světů: výrobky a zkušenosti technologické společnosti, která je zde po mnoho desetiletí, a dynamiku mladé IT společnosti. Nový kampus je i jasným důkazem naších závazků vůči Stuttgartu.“

Transformace IT u firmy Bosch: rychlejší projekty, kratší doba uvedení na trh „Naše IT směřuje od nákladového faktoru k základním kompetencím. Stává se součástí výrobku a služeb s ním souvisejících“ říká Dr. Elmar Pritsch, vedoucí IT společnosti Robert Bosch GmbH. Společnost si stanovila cíl do roku 2020

vyrábět každý nový elektronický výrobek propojený a rozvíjet s tím související služby. Pro ještě snazší dosažení tohoto cíle bude každá obchodní oblast v budoucnu předávat své digitální aktivity do rukou ředitele digitalizace (Chief Digital Officer), který bude spolupracovat se svým IT partnerem u firmy Bosch na zavádění nových inovačních projektů, které budou následně realizovány globálně propojenými týmy. Úzký vztah mezi IT a specializovanými odděleními napomůže dalšímu urychlení rozvoje obchodních modelů založených na datech a sníží čas uvádění na trh.

Motto kampusu: zaměření na zákazníka, tým, a zaměstnance

Architektura a vybavení IT kampusu odráží jasné zaměření na zákazníky, týmy a zaměstnance. „Vše je zaměřeno na vývoj nejlepších řešení pro naše zákazníky. To vyžaduje, aby pracovníci našeho kampusu měli inspirující pracovní prostředí, přístup k vybavení a metodikám specifickým pro IT, a k nejmodernějšímu hardwaru a softwaru,“ vysvětluje Pritsch. „Kampus zároveň poskytuje novým pracovníkům vysoce atraktivní pracovní prostředí. Jen v mém oddělení jsme v posledních měsících obsadili kolem 500 pozic, mnohé z nich v novém středisku kompetencí.“

První klíč k úspěchu: inspirující pracovní prostředí Pětiposchodová budova s fascinující zakřivenou skleněnou fasádou byla navržena dle konceptu inspirujících pracovních podmínek (IWC), který se již osvědčil v jiných závodech Bosch. Výsledkem jsou otevřené kanceláře kampusu se zónami pro týmovou i individuální práci, včetně kreativně koncipovaných místností pro workshopy (se simulovaným prostředím džungle, pláže či hor), flexibilních stolů pro skupinovou práci a tradičních zasedacích a konferenčních místností. Pro úkoly vyžadující soustředění byly kromě pracovních stolů vytvořeny speciální prostory pro soustředění a telefonování, které nejsou přiděleny jednotlivým pracovníkům. Koncept IWC také vyžaduje komunikační a odpočinkové zóny, jak je vidět na přítomnosti společenských místností, klidových zón a světlé a vzdušné kafeterii, kde je jídlo připravováno přímo před zaměstnanci.

Druhý klíč k úspěchu: vybavení a metodiky specifické pro IT Už ve vstupní hale kampusu je zjevné, že se zde klade důraz na bity a bajty: velkoplošná obrazovka s fakty a čísly týkajícími se IT ve společnosti Bosch společně se 128 interaktivními mini obrazovkami a exponáty seznamuje s inovativními řešeními, na nichž IT specialisté pracují společně s kolegy z obchodních oblastí Bosch. Pracovníci mohou pro své projekty využívat též studia uživatelských zkušeností (UX). S využitím jednoduchých prototypů mohou pracovníci už v raných stádiích projektů spolupracovat se zákazníky a uživateli na vyhodnocení, zda je navrhované řešení krokem správným směrem, vycházejícím z inovační metody designového myšlení, která je v IT světě běžná, a zahrnuje porozumění potřebám zákazníka v tvůrčích a strukturovaných procesech, rychle generuje velký počet nápadů a testuje je přímo s budoucími uživateli.

Třetí klíč k úspěchu: nejmodernější hardware a software Bosch v novém IT kampusu masivně investoval do vybavení pracovních stanic, které zahrnuje nejnovější zařízení, jakou jsou například špičkové notebooky a smartphony, konferenční a komunikační nástroje, jako je Skype for Business, a kompletní komunikační infrastrukturu pro bezproblémovou týmovou práci překračující hranice států, časové zóny a divize. IT prostor poskytuje pracovníkům možnost mít přehled o celé nabídce hardwaru a softwaru a získat rady odborníků.

Fotografie: #336959, #693288, #1243984, #1243985, #1243986, #1243987, #1243988, #1243989, #1243990, #1243991, #1243992, #1243993, #1243994, #1243995, #1243996

Kontakt pro novináře:

Nicole Neuer

Tel.: +49 711 811-11390

Bosch Group je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává na 390 000 lidí (k 31. 12. 2016). Tržby firmy za rok 2016 dosáhly hodnoty 73,1 miliardy eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem Bosch Group je přinášet inovace pro propojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 440 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Základem pro budoucí růst firmy je její inovační síla. Bosch zaměstnává 59 000 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 120 lokalitách po celém světě.

Společnost byla v roce 1886 založena Robertem Boschem (1861–1942) ve Stuttgartu jako „dílna pro jemnou mechaniku a elektrotechniku“. Obchodně-právní struktura společnosti Robert Bosch GmbH zajišťuje podnikatelskou samostatnost Bosch Group. To umožňuje společnosti dlouhodobě plánovat a investovat do důležitých podnikatelských záměrů pro zabezpečení budoucnosti. 92 procent majetkových podílů Robert Bosch GmbH patří veřejně prospěšné společnosti Robert Bosch Stiftung GmbH / Nadaci Roberta Bosche. Většinová hlasovací práva má však společnost Robert Bosch Industrietreuhand KG, která má zároveň také právo vykonávat funkci společníků. Ostatní podíly a hlasovací práva má rodina Boschových a Robert Bosch GmbH.

Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.cz, twitter.com/BoschPresse.