Stuttgart, Německo – Svým novým IT kampusem ve Stuttgartu-Feuerbachu otevírá Bosch Group centrum kompetencí, které je věnováno koordinaci globálních IT aktivit společnosti Bosch. Kolem 2 000 ze 7 500 pracovníků jednotky pracuje v nejmodernějším kampusu, jehož cílem je další urychlení transformačního procesu společnosti Bosch v IoT společnost. „Produkty propojené s webem a služby založené na datech ještě silněji přispívají k našemu růstu. S tím se zároveň mění úloha, kterou hraje naše IT.
V minulosti se naše jednotka zaměřovala hlavně na expanzi globální IT infrastruktury Bosch, podporu uživatelů a poskytování PC a monitorů. Nyní však její úkoly stále více zahrnují prosazování a podporu inovativních IT a softwarových řešení,“ říká prof. Stefan Asenkerschbaumer, místopředseda představenstva Robert Bosch GmbH, který je rovněž odpovědný za IT. „Kampus je naším novým centrem pro rozvoj digitálních obchodních modelů. Spojuje v sobě to nejlepší z obou světů: výrobky a zkušenosti technologické společnosti, která je zde po mnoho desetiletí, a dynamiku mladé IT společnosti. Nový kampus je i jasným důkazem naších závazků vůči Stuttgartu.“
Transformace IT u firmy Bosch: rychlejší projekty, kratší doba uvedení na trh „Naše IT směřuje od nákladového faktoru k základním kompetencím. Stává se součástí výrobku a služeb s ním souvisejících“ říká Dr. Elmar Pritsch, vedoucí IT společnosti Robert Bosch GmbH. Společnost si stanovila cíl do roku 2020
vyrábět každý nový elektronický výrobek propojený a rozvíjet s tím související služby. Pro ještě snazší dosažení tohoto cíle bude každá obchodní oblast v budoucnu předávat své digitální aktivity do rukou ředitele digitalizace (Chief Digital Officer), který bude spolupracovat se svým IT partnerem u firmy Bosch na zavádění nových inovačních projektů, které budou následně realizovány globálně propojenými týmy. Úzký vztah mezi IT a specializovanými odděleními napomůže dalšímu urychlení rozvoje obchodních modelů založených na datech a sníží čas uvádění na trh.
Motto kampusu: zaměření na zákazníka, tým, a zaměstnance
Architektura a vybavení IT kampusu odráží jasné zaměření na zákazníky, týmy a zaměstnance. „Vše je zaměřeno na vývoj nejlepších řešení pro naše zákazníky. To vyžaduje, aby pracovníci našeho kampusu měli inspirující pracovní prostředí, přístup k vybavení a metodikám specifickým pro IT, a k nejmodernějšímu hardwaru a softwaru,“ vysvětluje Pritsch. „Kampus zároveň poskytuje novým pracovníkům vysoce atraktivní pracovní prostředí. Jen v mém oddělení jsme v posledních měsících obsadili kolem 500 pozic, mnohé z nich v novém středisku kompetencí.“
První klíč k úspěchu: inspirující pracovní prostředí Pětiposchodová budova s fascinující zakřivenou skleněnou fasádou byla navržena dle konceptu inspirujících pracovních podmínek (IWC), který se již osvědčil v jiných závodech Bosch. Výsledkem jsou otevřené kanceláře kampusu se zónami pro týmovou i individuální práci, včetně kreativně koncipovaných místností pro workshopy (se simulovaným prostředím džungle, pláže či hor), flexibilních stolů pro skupinovou práci a tradičních zasedacích a konferenčních místností. Pro úkoly vyžadující soustředění byly kromě pracovních stolů vytvořeny speciální prostory pro soustředění a telefonování, které nejsou přiděleny jednotlivým pracovníkům. Koncept IWC také vyžaduje komunikační a odpočinkové zóny, jak je vidět na přítomnosti společenských místností, klidových zón a světlé a vzdušné kafeterii, kde je jídlo připravováno přímo před zaměstnanci.
Druhý klíč k úspěchu: vybavení a metodiky specifické pro IT Už ve vstupní hale kampusu je zjevné, že se zde klade důraz na bity a bajty: velkoplošná obrazovka s fakty a čísly týkajícími se IT ve společnosti Bosch společně se 128 interaktivními mini obrazovkami a exponáty seznamuje s inovativními řešeními, na nichž IT specialisté pracují společně s kolegy z obchodních oblastí Bosch. Pracovníci mohou pro své projekty využívat též studia uživatelských zkušeností (UX). S využitím jednoduchých prototypů mohou pracovníci už v raných stádiích projektů spolupracovat se zákazníky a uživateli na vyhodnocení, zda je navrhované řešení krokem správným směrem, vycházejícím z inovační metody designového myšlení, která je v IT světě běžná, a zahrnuje porozumění potřebám zákazníka v tvůrčích a strukturovaných procesech, rychle generuje velký počet nápadů a testuje je přímo s budoucími uživateli.
Třetí klíč k úspěchu: nejmodernější hardware a software Bosch v novém IT kampusu masivně investoval do vybavení pracovních stanic, které zahrnuje nejnovější zařízení, jakou jsou například špičkové notebooky a smartphony, konferenční a komunikační nástroje, jako je Skype for Business, a kompletní komunikační infrastrukturu pro bezproblémovou týmovou práci překračující hranice států, časové zóny a divize. IT prostor poskytuje pracovníkům možnost mít přehled o celé nabídce hardwaru a softwaru a získat rady odborníků.
Fotografie: #336959, #693288, #1243984, #1243985, #1243986, #1243987, #1243988, #1243989, #1243990, #1243991, #1243992, #1243993, #1243994, #1243995, #1243996
Kontakt pro novináře:
Nicole Neuer
Tel.: +49 711 811-11390