Suche

Auto, musíme si promluvit! Bosch umístil hlasového asistenta za volant

  • „Bosch ukončil chaos tlačítek v kokpitu. Měníme hlasového asistenta na pasažéra,“ říká Dr. Dirk Hoheisel, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH
  • Hlasový talent Bosch je vícejazyčný a nevyžaduje externí datové připojení
  • „Casey“, „Linda“, nebo „Michael“: Řidič se může sám rozhodnout, jak se jeho hlasový asistent Bosch bude jmenovat

Hildesheim – „Jsem Casey, tvůj nový pasažér. Můžeme začít?“ Hlasoví asistenti, jako například Alexa, Siri, Google, Cortana nebo Bixby, přebrali vedoucí pozici v ovládání chytrých domácností, osvětlení či vysavače – a Bosch právě teď umístil hlasového asistenta i za volant. Nově vyvinutá technologie osvobozuje řidiče od různých rozptýlení a pomáhá jim lépe se soustředit na jízdu. „Když si šoféři sednou do moderního auta, můžou se cítit jako piloti letadla – tlačítka, obrazovky, matoucí navigační menu a spousta jiných kategorií. Namísto toho ukončil Bosch chaos s tlačítky v kokpitu. Změnili jsme hlasového asistenta na pasažéra,“ říká Dr. Dirk Hoheisel, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH. Asistent, který reaguje na jméno „Casey“, když si poprvé sednete do auta, dělá jízdu bezpečnější a komfortnější. Podle studie Allianz Center pro technologii jsou němečtí řidiči často rozptýlení, když například nastavují klimatizaci, odpovídají na telefonát nebo přizpůsobují navigační menu. A právě takové rozptýlení je nejčastější příčinou dopravních nehod.

Reaguje na každé slovo – dokonce i offline

Funkce hlasových příkazů v minulosti nenabízely až takovou pomoc. Často byly strukturované jen jako jedna z možností v nabídce. Řidič si musel tuto možnost zapamatovat a přečíst si požadované příkazy z displeje, což zvyšovalo jeho nepozornost. „Řekněte, co chcete, a to jakýmkoli způsobem – Bosch umístil hlasového asistenta do auta, který řidiči rozumí jako jakákoli jiná osoba,“ uvádí Hoheisel. Hlasový asistent Bosch už nereaguje jen na přesně formulované hlasové příkazy. Systém rozpoznání hlasu rozumí přirozeně strukturovaným větám a dokonce rozumí i přízvukům či různým dialektům – a to ve více než 30 zemích po celém světě. Pro talentovanou lingvistku Casey není angličtina jen angličtinou; Casey ovládá nejen britský, ale i americký, novozélandský a australský dialekt. Do vývoje hlasové kontroly se investovalo přibližně deset let práce. Casey dokáže to, co daleko přesahuje možnosti konkurentů. Myslí dopředu a neustále se učí. Například, když chce řidič zavolat Paulovi, systém automaticky zkontroluje kontakty a ještě před samotnou odpovědí zváží polohu řidiče, čas a situaci. Pokud člověk cestuje ráno do práce, „Paul“ pravděpodobně bude kolega z práce, zatímco večer může být „Paul“ jeho nejlepší kamarád. Aby se Casey ujistila, položí otázku: „Našla jsem pět kontaktů odpovídajících jménu Paul. Chcete zavolat Paulovi Stevensonovi?“ Tato závislost na kontextu je první fází umělé inteligence. Další kousek sofistikované technologie: například, řidič může ve francouzštině zadat destinaci ve Francii – bez jakýchkoli manuálních změn v nastavení. Jeden příklad: „Doveď mě na Champ de Mars, Cinq Avenue Anatole Paris.“ Casey automaticky rozumí cílové destinaci a vypočítá trasu přímo k Eiffelově věži. A co víc: tento hlasový asistent Bosch nepotřebuje žádné externí datové připojení. Systém infotainmentu v autě přebírá zodpovědnost za výpočty, přičemž neposílá žádné data do cloudu. Casey s řidičem zůstává i v tunelech, na místech se slabým pokrytím mobilní sítě a dokonce i ve státech, kde je inteligentní telefon úplně offline.

Reaguje na jakékoli jméno

Konverzace v autě se může stát ještě osobnější, když řidič „pokřtí“ hlasového asistenta jménem dle svého výběru. Dny, kdy hlasové příkazy reagovaly pouze na přesně zadaný název od výrobce, jsou již nenávratně pryč. Nezáleží na tom, jestli se hlasový asistent jmenuje „Casey“, „Michael“ nebo „Linda“, systém rozpoznání hlasu od společnosti Bosch rozumí a mluví 30 různými jazyky, přičemž disponuje až 44 ženskými a 9 mužskými hlasy. Řidič aktivuje asistenta tak, že vysloví „Hej, Casey“ nebo použije jméno, které si sám zvolil. Novou konverzaci může začít jednoduše tím, že k hlasovému asistentovi přímo promluví; už tedy nemusí čekat na signál, aby mohl začít mluvit.

Bosch na CES 2018:

  • TISKOVÁ KONFERENCE: Pondělí, 8. ledna 2018, 8:00–8:45 místního času, Mandalay Bay Hotel, South Convention Center, 2. podlaží; Mandalay Bay Ballrooms B,C&D

  • STÁNEK: Úterý až pátek, 9. až 12. ledna 2018, Central Hall, stánek č. #14028

  • SLEDUJTE to nejdůležitější od firmy Bosch na CES 2018 na Twitteru: #BoschCES

  • EXPERTI BOSCH NA PANELOVÝCH DISKUSÍCH:
    • Úterý, 9. ledna 2018, 13:30–15:15 místního času:
      Konference „Connect2Car: Next-Gen Automobility“ za účasti Kaye Steppera, víceprezidenta Bosch Severní Amerika, vedoucího podpory řízení a automatizovaného řízení, Las Vegas Convention Center, North Hall, N256
    • Středa, 10. ledna 2018, 13:45–14:30 místního času:
      Konference „Connected Vehicles in Connected Ecosystems“ za účasti Mikea Mansuettiho, presidenta Bosch Severní Amerika, Smart Cities Conference, Westgate
    • Čtvrtek, 11. ledna 2018, 11:30–12:30 místního času:
      Konference „The Future of Robots at Work and Home“ za účasti Phila Roana, Senior Engineer Robotics, BSH Hausgeräte GmbH, Las Vegas Convention Center, North Hall, N258

Kontakt pro novináře:

Annett Fischer

Tel.: +49 711 811-6286

Tags: Mobilita, Innovation Award, Internet of Things, Las Vegas, CES, IoT

Mobility Solutions je největší obchodní oblastí Bosch Group. V roce 2016 dosáhly její prodeje částky 43,9 miliardy eur, což odpovídá podílu 60 % na celkových tržbách skupiny. Díky tomu je Bosch Group jedním z největších dodavatelů automobilového průmyslu. Mobility Solutions nabízí mimořádné kompetence ve třech hlavních oblastech mobility – automatizace, elektrifikace a síťové propojení – a svým zákazníkům nabízí řešení mobility založené na celostním přístupu. Mezi hlavní obchodní oblasti patří: vstřikovací technika a vedlejší agregáty pro spalovací motory, rozmanitá řešení pro elektrifikaci pohonu, bezpečnostní systémy pro automobily, asistenční systémy a funkce pro automatizované řízení, technika pro uživatelsky přívětivé informační a zábavní systémy a komunikaci přesahující rámec vozidla, servisní koncepty, jakož i technika a služby pro obchod s motorovými vozidly. Bosch přinesl důležité inovace v automobilové technice, například elektronické řízení motoru, stabilizační systém ESP nebo systém přímého vstřikování nafty common rail.

Bosch Group je vedoucím mezinárodním dodavatelem technologií a služeb. Společnost celosvětově zaměstnává na 390 000 lidí (k 31. 12. 2016). Tržby firmy za rok 2016 dosáhly hodnoty 73,1 miliardy eur. Činnost Bosch Group se dělí do čtyř obchodních oblastí: Mobility Solutions, Průmyslová technika, Spotřební zboží a Energetika a technika budov. Jako přední společnost v oblasti Internetu věcí, Bosch nabízí inovativní řešení pro chytré domácnosti, chytrá města, propojenou mobilitu a propojený průmysl. Využívá svých znalostí senzorových technologií, softwaru a služeb, také svůj vlastní IoT cloud k tomu, aby zákazníkům nabídnul propojená řešení napříč oblastmi – a to z jediného zdroje. Strategickým cílem Bosch Group je přinášet inovace pro propojený život. Bosch zlepšuje kvalitu života na celém světě díky výrobkům a službám, které jsou inovativní a budí nadšení. Stručně řečeno, Bosch vytváří technologie, které jsou „Stvořené pro život“. Bosch Group zahrnuje společnost Robert Bosch GmbH a přibližně 440 dceřiných a regionálních firem ve více než 60 zemích světa. Po započtení prodejních a servisních partnerů pokrývá globální vývojářská, výrobní a obchodní síť společnosti Bosch téměř všechny země. Základem pro budoucí růst firmy je její inovační síla. Bosch zaměstnává 59 000 pracovníků v oblasti výzkumu a vývoje ve 120 lokalitách po celém světě.

Více informací na www.bosch.com, www.bosch.cz, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.cz, twitter.com/BoschPresse.